Je bent hier: Home > Thuis & wonen > WOW: De nieuwste campagne van IKEA geeft je gegarandeerd kippenvel

WOW: De nieuwste campagne van IKEA geeft je gegarandeerd kippenvel

Thuis & wonen
WOW: De nieuwste campagne van IKEA geeft je gegarandeerd kippenvel

IKEA is een plaats voor plannen maken. Plannen voor een nieuw huis, plannen voor de komst van een nieuw gezinslid of plannen voor de toekomst. Maar wat als de toekomst die je voor jezelf had uitgestippeld, plots van je weggenomen wordt? Dat is waar IKEA met zijn nieuwste campagne dieper op in gaat.

IKEA staat bekend om zijn knusse en gezellige interieurs, maar tijdens hun nieuwste campagne laten ze dit allemaal achterwege. Samen met het Rode Kruis willen ze de ernst van de oorlog in Syrië duidelijk maken en dat doen ze door middel van een emotionele actie. In de showroom van IKEA Noorwegen bouwde het Rode Kruis een klein Syrisch huis, oftewel 4 grijze betonnen muren. Het stelde het huis van Rana en haar negen andere familieleden in Syrië voor.

In het huis van 25 m² ligt één matras op de grond en er hangen enkele fotolijsten aan de muur. Aan elk meubel hangt het bekende IKEA-prijskaartje, maar deze keer zijn er geen prijzen, maar oorlogsverhalen op te lezen. Op het einde van de visite werd er gevraagd om geld te doneren aan het Rode Kruis.

Het huis van Rana is ondertussen al afgebroken, maar de campagne was wel een groot succes. IKEA en het Rode Kruis verzamelden maar liefst 22 miljoen euro. Wie zelf nog een gift zou willen doen, kan dat op de website van het Rode Kruis.

Lees ook:

 

Shoppen is altijd een goed idee