Je bent hier: Home > Thuis & wonen > Webshoptip: Stylingandcokids.com

Webshoptip: Stylingandcokids.com

Thuis & wonen
Webshoptip: Stylingandcokids.com

Niet alleen Nederland, ook Azië, Australië, Canada, Zuid Korea en Amerika weten haar inmiddels te vinden. Flair sprak met eigenaar Marloes Bronkhorst (27) over haar succesvolle webshop Styling & Co. KIDS.

Hoe is de webwinkel Styling & Co. KIDS ontstaan?

‘Na mijn opleiding ben ik naar New York verhuisd. Daar werkte ik als modeontwerpster en stylist. Toen ik na een tijdje terugkwam naar Nederland wist ik niet wat ik moest doen. Ik solliciteerde op heel veel plekken, maar had nooit het gevoel dat ik mijn droombaan had gevonden. Uiteindelijk ben ik als een soort grapje in oktober 2013 de website Styling & Co. begonnen. Zowel in Nederland als in New York verklaarden ze me voor gek: moest ik niet eerst wat ervaring opdoen met het runnen van een webshop? Vanwege het grote succes kwam daar in februari 2015 de site Styling & Co KIDS bij. De doelgroep van Styling & Co. is ook 100 procent de doelgroep van Styling & Co. KIDS. Voornamelijk moeders met kleine kinderen.’

Hoe onderscheidt Styling & Co. KIDS zich van andere kinderwebwinkels?

‘Ik kijk vooral veel op Pinterest en Instagram, op deze manier zie je wat er speelt. Wat mij anders maakt, is dat ik vasthoud aan mijn eigen stijl. Het is Scandinavisch met een mix van bohemien en een vleugje Frans. Op dit moment vind je op Styling & Co. KIDS kleding voor meisjes en jongens- en meisjesbaby’s. In augustus komt daar kleding voor jongens bij, als de najaarscollectie online komt. In de webshop kun je terecht voor maat 62 tot maat 140.’

Hoe vind je producten die passen bij de webshop?

‘Ik bezoek een beurs in Parijs en ga naar evenementen. Aan de hand van wat ik daar zie, koop ik in. Vaak kies ik items die ik ook voor mijn eigen kindje zou willen kopen. En als trendwatcher kijk ik niet alleen naar kleding, maar ben ik bezig met het totaalplaatje: deze vrouw leeft op deze manier, heeft zo veel kinderen en dit is haar stijl… Het moet ook functioneel zijn.’

Hoe ziet de toekomst eruit voor Styling & Co. KIDS?

‘Momenteel zijn er plannen om Styling & Co. KIDS internationaal groter te maken door met nog meer merken samen te werken. In het najaar gaan we van start met het maken van een echt online-platform waarop ook lifestyle en interieur te vinden zijn. Dat platform gaat volgend jaar live.’

Wat is het meest geliefde product in je winkel?

‘Op dit moment Louise Misha, afkomstig uit Parijs. Een merk met een bohemien-stijltje dat nog niet veel verkooppunten in Nederland heeft. In Azië en Amerika zijn ze al fan en ook Nederland pakt het nu goed op.’

Wat is jouw favoriete item?

‘Dat is moeilijk kiezen, ik heb zo veel favorieten! Het giletje van het Franse merk Louise Misha en het T-shirtje Pilou van het Deense merk Soft Gallery vind ik super. Zij laten hun printjes ontwerpen door kunstenaars, zo is elk seizoen weer anders. Ook leuk: het tuinbroekje van Emile et Ida, het shirt van Sproet & Sprout uit Rotterdam en het ballerinarokje van Gro Company.’

Kortingscode 10%

Speciaal voor Flair geeft Styling & Co. KIDS een leuke korting. Vul bij het afrekenen van je winkelmandje de kortingscode FLAIRKIDS in, en ontvang 10% korting op het gehele assortiment. Let op: de kortingscode is geldig t/m zondag 5 april 2015 en niet geldig op afgeprijsde sale-artikelen.

Romper Bob Minni Neppy T-shirt Pilou Rompertje Heavy spun
Soft Gallery Soft Gallery GRO company
Jumpsuit Serpentine Flower Leo Pineapple ananas lamp Tuinbroekje Chambray
Emile et Ida Goodnight Light Emile et Ida
Sweatshirt trui Malaba all over Gilet Gipsy Ikat Fabric Powder
Emile et Ida Louise Misha Donsje

Shoppen is altijd een goed idee