Je bent hier: Home > Thuis & wonen > Oeps! 6 LinkedIn-fouten die jij niet meer moet maken

Oeps! 6 LinkedIn-fouten die jij niet meer moet maken

Thuis & wonen
Oeps! 6 LinkedIn-fouten die jij niet meer moet maken

Als professionele carrièretijger gebruik jij je uitgebreide sociale netwerk natuurlijk zo efficiënt mogelijk en heb jij sinds jaar en dag een LinkedIn-account. Toch gebruiken veel mensen hun LinkedIn op de verkeerde manier. Jij ook?

Dat kunnen we natuurlijk niet hebben, want zo haal je natuurlijk nooit je droombaan binnen. Hieronder 5 fouten die je nooit meer moet maken!

1 Mooie profielfoto

Je profielfoto is alles. Dat wist je natuurlijk al, want hetzelfde geldt voor Twitter, Snapchat, Facebook, Instagram, Whatsapp… Als digital native ga jij voor de perfecte selfie niet over één nacht ijs. Als je na lang poseren eindelijk de foto hebt gevonden die aan al je eisen voldoet (haar, huid, hashtagproof), gebruik je deze direct voor al je accounts, toch? Fout! Een LinkedIn-account vraagt echt een andere foto dan Snapchat. Het is logisch dat je een foto wil waar je goed op staat, maar een professionele uitstraling is in dit geval echt belangrijker. Een foto laten maken is zeker het overwegen waard.

2 Je hebt 5263 connecties

LinkedIn is geen populariteitswedstrijd, dus accepteer niet klakkeloos iedere connectie. Zo kun je je bijvoorbeeld afvragen of je Kevin van de basisschool, vroeger befaamd zand-eter, tegenwoordig leadzanger van de metalband Satan Will Not Love You, een nuttige toevoeging is aan jouw LinkedIn.

3 Nieuwsgierigheid

Is er iets beter dan cyberstalken? Dat vinden wij ook – alleen niet via LinkedIn. Mensen krijgen namelijk een melding als je hun profiel bekijkt. Dat wil zeggen dat je toekomstige werkgever kan zien dat je haar profiel al 14 keer hebt bekeken in een week tijd (en overigens ook dat Kevin weet dat je het zijne al 7 keer hebt gezien. Yaiks!)

4 Passief

Als het gaat om het liken en sharen is het goed om je LinkedIn wat meer te gebruiken zoals je Facebook gebruikt. Door actief dingen te posten en bij te houden, blijkt je betrokkenheid en je motivatie. En laten dat nu precies eigenschappen zijn waar veel werkgevers naar zoeken.

5 Eenrichtingsverkeer

Zorg dat je niet alleen maar met jezelf bezig bent, maar probeer ook andere mensen aan te bevelen of met elkaar in contact te brengen. Dat is een dankbare taak die jou bovendien ook meer aanbevelingen zullen opleveren, en dat is alleen maar gunstig.

6 Buzzwords

‘Dit gemotiveerde werkpaard is op zoek naar een nieuwe uitdaging’ is een absolute dooddoener. Probeer zogenoemde buzzwords als uitdaging, gemotiveerd, ambitieus en hardwerkend (alsof er ooit iemand zou zeggen ‘loopt de kantjes er graag van af’) te vervangen door originelere alternatieven. Beter is het om een voorbeeld te geven waaruit blijkt dat je hard werkt.

 

 

Lees ook:

Bron: Pure Wow, Forbes, Business Insider

Shoppen is altijd een goed idee