Je bent hier: Home > Thuis & wonen > ‘Lingo’ is terug! Maar kijkers missen Lucille, de Lingokaart en ballen met cijfers

‘Lingo’ is terug! Maar kijkers missen Lucille, de Lingokaart en ballen met cijfers

Thuis & wonen
‘Lingo’ is terug! Maar kijkers missen Lucille, de Lingokaart en ballen met cijfers

De vooravond van SBS6 is compleet omgegooid met meerdere programma’s uit de oude doos. Zo keerde gisteravond ‘Man Bijt Hond’ en de spelklassieker ‘Lingo’ terug op tv. Met die eerste gooide de zender hoge ogen: er werd met name lovend gereageerd op het programma, waar nauwelijks aan gesleuteld werd. Anders was dat bij Lingo, dat kijkers behoorlijk overdonderde met diverse veranderingen.

Zonder Lucille geen Lingo

Wel trok de eerste aflevering ruim 800.000 kijkers, van wie er een hoop van zich lieten horen op Twitter. Nadat het programma vijf jaar geleden afzwaaide met Lucille Werner als presentatrice, was de eer in de reboot voor Jan Versteegh. Lucille wordt door meerdere kijkers echter nog zeer gemist. Ze hebben heimwee naar haar leuke praatjes en vinden Jan nogal stijfjes presenteren. Dat dé stem van Lingo, JP, wel gebleven is, doet velen wel goed.

Waar is de Lingo-kaart?

Maar niet alleen het presentatiestokje is overgedragen aan iemand anders, ook de spelregels zijn op de schop genomen. Zo is de Lingokaart alleen nog maar te zien in de finale. De deelnemers graaien in de voorrondes nu naar ballen met letters erop in plaats van cijfers. Hier moeten ze dan een puzzelwoord mee zien te ontcijferen voor honderd euro bovenop hun bedrag. Op Twitter laten kijkers weten dat ze de nostalgische Lingokaart gewoon terug willen!

Groooeeenn!

Ook de groene bal heeft een nieuwe betekenis. Wanneer deze wordt getrokken, krijgen de deelnemers tien euro extra. Als alle vier de ballen in het spel uit de grabbelton zijn gehaald, krijgt iedereen in het publiek maar liefst vijftig euro mee naar huis! De verliezers krijgen nu trouwens een paar prachtige Lingo-sokken als troostprijs, die goed in de smaak vallen bij menig twitteraar.

Gemiste kans

Fans van het programma vinden de veranderingen onnodig en ergeren zich aan de gigalange reclames tussendoor (en tijdens het programma, dwars door het beeld heen). Tja, dat was toch anders bij de Publieke Omroep. Al met al vonden veel kijkers het een gemiste kans. Heb jij gekeken en hoe denk jij erover?

Niet zo positief:

Anderen geven Jan en het programma wél een kans:

Shoppen is altijd een goed idee