Je bent hier: Home > Thuis & wonen > Hilarisch: Het Grote Chocoladeletteronderzoek

Hilarisch: Het Grote Chocoladeletteronderzoek

Thuis & wonen
Hilarisch: Het Grote Chocoladeletteronderzoek

Sinterklaas is alweer in het land en dat is hét startsein voor het ongelimiteerd eten van chocoladeletters en bergen pepernoten. The most wonderful time of the year! Nu blijkt dat een kwart van de chocoladeliefhebbers weleens een ‘grotere’ letter kopen omdat ze denken dat hier meer chocolade in zit. En dat terwijl iedere letter precies evenveel chocolade bevat. What a shame!

Fan van chocola
Dit blijkt uit Het Grote Chocoladeletteronderzoek van Hema. Omdat wij Hollanders fan zijn van chocolaletters en ze dan ook in grote getalen versmaden, is winkelketen Hema onderzoek gaan doen naar allerlei zaken die regelrecht in verband staan met chocoladeletters. Da’s nog eens een onderzoekje naar ons hart! Ruim 1000 respondenten deden mee aan het onderzoek, en het blijkt dat momenteel al meer dan een kwart van de Nederlanders een chocoladeletter opgesnoept heeft.

Letters
Maar dat is nog niet alles. Want uit het geniale onderzoekje kwam ook naar voren dat voor 93% van de Nederlanders chocoladeletters onlosmakelijk met het Sinterklaasfeest verbonden zijn. Het vinden van de juiste letter, blijkt vaak een lastige kwestie te zijn. 23% van de ondervraagden laat dan ook weten vaak mis te grijpen. De letters M, S en A zijn het meest populair, zo leest het onderzoek.

Karamel-zeezout
Een chocoladeletter eten is hoe dan ook een feestje, maar na het horen van de nieuwe smaken van Hema krijgen we al helemaal zin in pakjesavond. Want een nieuwe toevoeging aan het al grote chocoladeletter assortiment is melkchocolade met karamel-zeezout. Dat klinkt toch té zalig?!

Copyright: HemaLees ook:

 

Shoppen is altijd een goed idee