Je bent hier: Home > Thuis & wonen > Gezonde “nasirijst” van bloemkool

Gezonde “nasirijst” van bloemkool

Thuis & wonen
Gezonde “nasirijst” van bloemkool

Een super lekker en gezond gerecht dat zeker vaker bij ons op tafel gaat verschijnen! 

artikel

Dit heb je nodig

Voor 2 personen
Tijd: 20-25 min.

  • 400-500 gram bloemkool
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • eventueel 250 gram groenten (prei, tauge, paprika) en 1 eetlepel (bami)kruiden.

Zo maak je het

Snijd het teentje knoflook fijn en snipper het uitje. Rasp de rauwe bloemkool met fijne rasp. Zelf maak ik een soort nasi met de bloemkool rijst. Hiervoor snijd ik een halve prei en een halve paprika in stukjes. Giet een scheutje olie in een pan en bak de knoflook, ui (eventueel prei, paprika en taugé) aan. Voeg na circa 3 minuten de bloemkool en kruiden toe. Bak dit ongeveer 5 minuten en klaar is je lekkere en gezonde maaltijd!

Tip: je kunt ook een neutrale rijst maken. Dan bak je het uitje en de knoflook aan en voeg je na circa 2 minuten de bloemkool toe die je dan 5 minuten meebakt. Serveer de bloemkool”rijst” met bijvoorbeeld kip-kerrie, gehaktballetjes in tomatensaus of als rijstsalade.

 

 

sopie_150pxEet smakelijk!

Sofie

 

Dit recept komt van Lekker en Simpel, de blog van Sofie.

 

Sofie is onze kookblogger. In dit filmpje stelt ze zich even voor.

Shoppen is altijd een goed idee