Je bent hier: Home > Thuis & wonen > Gezonde muffins

Gezonde muffins

Thuis & wonen
Gezonde muffins

Je kan ze eten als ontbijt, maar ook als tussendoortje: deze gezonde muffins met havermout en blauwe bessen. Ze zijn voedzaam én simpel om te bereiden. 

Dit heb je nodig:

  • 125 gram havermout
  • 125 ml melk
  • 1 ei
  • 1,5 banaan
  • 2 theelepels kaneel
  • flinke hand blauwe bessen
  • halve theelepel bakpoeder

Zo maak je het:

Verwarm je oven voor op 200 graden. Prak de banaan samen met het ei fijn. Voeg vervolgens de rest van de ingrediënten toe. Meng alles goed door elkaar.

Vet de muffin vormpjes in met een beetje boter, olie of een bakspray. Vul circa 7 tot 8 muffin vormpjes met het beslag en zet de muffins vervolgens voor circa 20 minuten in de oven.

Serveer de muffins bijvoorbeeld als ontbijt of als gezond tussendoortje.

!!Button-Eibertje

 

Tip van Eibertje: Magere en halfvolle melk zijn minder vet en bevatten minder calorieën.

 

 

sopie_150pxEet smakelijk!

Sofie

Dit recept komt van Lekker en Simpel, de blog van Sofie

 

Shoppen is altijd een goed idee