Webwinkels starten dinsdag een campagne waarin ze klanten vragen om op tijd de cadeaus voor de feestdagen te bestellen. Zo wordt de drukte – die dit jaar mogelijk groter dan ooit is – voor de winkels en de leveranciers verspreid en krijgen alle klanten hun cadeaus op tijd.
Dubbele omzetten verwacht
Veel online winkels verwachten een flink hogere omzet rond de feestdagen vanwege het coronavirus. Veel mensen die normaal gesproken de gezellige verlichte, drukke winkelstraten afstruinen op zoek naar de perfecte cadeaus, zullen nu online proberen alles bij elkaar te sprokkelen, zonder besmettingsgevaar. Daarnaast worden de acties rondom het uit de USA overgewaaide Black Friday-weekend ieder jaar grootser en populairder, wat voor een overload aan bestellingen zorgt in de tóch al extreem drukke week voor het Sinterklaasfeest. Volgens Thuiswinkel.org denken sommige webwinkels dit jaar twee keer zoveel omzet te draaien.
Black Friday is startsein
Met de campagne Wees voorbereid – Bestel op tijd wil de sector dat mensen ruim van tevoren cadeaus kopen voor Sinterklaas en Kerstmis. De grootste drukte wordt kort voor Sinterklaas verwacht tijdens Black Friday op 27 november en Cyber Monday, drie dagen later. Deze kortingsdagen zijn overgewaaid uit de Verenigde Staten.
Lees ook
Black Friday komt er weer aan: zó scoor je de beste deals!
Korting, korting, korting
Thuiswinkel.org roept klanten op om de webshops in de gaten te houden, zodat bekend is wanneer de kortingsacties beginnen. Veel winkels geven namelijk al voor Black Friday hoge kortingen, zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. “Dit biedt niet alleen extra voordeel voor consumenten, maar voorkomt ook extra logistieke druk.”
Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.