Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Thuis & wonen > Waarom deze vanaf nú te bingen romcom-serie van Netflix precies is wat je nodig hebt deze herfst

Waarom deze vanaf nú te bingen romcom-serie van Netflix precies is wat je nodig hebt deze herfst

Thuis & wonen
Waarom deze vanaf nú te bingen romcom-serie van Netflix precies is wat je nodig hebt deze herfst

Of er ooit een serie komt die ‘Carrie in New York’ gaat evenaren, valt te betwijfelen. ‘Emily in Paris’ kunnen we echter wel een fantastische poging noemen. De nieuwste romcom van Netflix, die afgelopen week op de streamingsdienst verscheen, komt zelfs van dezelfde makers, wat kan verklaren waarom we ook deze serie met vlinders in onze buik in één ruk verslonden hebben.

Millennialsprookje

In het kort: Emily is een Amerikaanse millennial, die vanuit het marketingbureau waarvoor ze werkt enigszins onverwachts wordt overgeplaatst naar de Parijse dependance van dat bureau. Ze spreekt geen woord Frans, kent niemand in de grote stad en op kantoor moeten haar bitchy baas en co. niets hebben van Emily en haar moderne, vernieuwende inzichten en ideeën. Toch krijgt ze het, met dank aan de nodige mazzeltjes, voor elkaar om haar nieuwe leven steeds een beetje beter te doen slagen.

The Carrie way of life

De serie, geproduceerd door Darren Star, is bekroond tot de ideale kruisbestuiving tussen Sex & the City (eveneens geproduceerd door Star), Younger (ook van Star’s hand) en The Devil Wears Prada (niet van Star’s hand). Ook hierin staan details en gebeurtenissen vaak ver af van de realiteit en worden gebeurtenissen en personages behoorlijk uitvergroot. Net als Carrie bezit de immer positieve Emily een bizarre garderobe (al helemaal voor een net verhuisde expat), kan ze ongezond lang op hakken lopen en ontmoet ze in de miljoenenstad aan de lopende band ‘per toeval’ mensen die van grote invloed zijn op haar leven.

Lees ook
Sneller dan verwacht: deze zálige ‘Sex and the City’-opvolger is nú in Nederland te bingen!

Precies wat we nodig hebben

Geloofwaardig of niet, het maakt allemaal geen zak uit. Je wil het zien – van begin tot eind. Shirley Li van The Atlantic weet het goed te omschrijven. “Emily in Paris is als een high-end parfumreclame: filmisch qua uiterlijk, weinig inzet in plot en op de één of andere manier zo vreemd boeiend dat je niet weg kunt kijken.” Dat maakt deze serie het perfecte toevluchtsoord voor nu: Emily in Paris is zo charmant en fantasievol dat er van snobisme en cynisme geen sprake is. Het is de je ne sais quoi-houding geserveerd in een glitterpakket met de geur van macarons. En juist daarmee raakt Darren Star de beste snaar: millennials kunnen wel wat lekkers en luchtigs gebruiken. Laat het smachten naar seizoen twee – dat door corona helaas nog wel even op zich zal laten wachten – beginnen!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: VIVA | Beeld: Still

Shoppen is altijd een goed idee