Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Thuis & wonen > Let goed op: dit zijn dé drie stiekeme dikmakers

Let goed op: dit zijn dé drie stiekeme dikmakers

Let goed op: dit zijn dé drie stiekeme dikmakers

Grote kans dat je niet altijd doorhebt wat je precies eet en binnenkrijgt. Wij hebben een lijstje met de 3 stiekeme dikmakers, die je in het vervolg beter kan vermijden. 

1. Olijfolie

Plantaardige olie bevat gezonde vetten. Hierdoor is het wel gezond. Het probleem zit bij de hoeveelheid die gebruikt wordt. Een eetlepel olijfolie telt namelijk al zo’n 90 tot 100 calorieën. Let er dus goed op dat je niet te veel olie gebruikt. Eén eetlepel olie is ruim genoeg.

2. ‘Gezonde’ vruchtensapjes

Vruchtensap kun je vergelijken met suikerwater. Dit komt doordat je de vezels met de pulp weggooit en er meer fruit in het sapje gaat dan dat je normaal als een tussendoortje zou eten. Daarnaast kauw je niet op de sapjes, terwijl het juist goed is en bijdraagt aan de verzadiging.

Lees ook
Vitamientjes én lekker zoet: maak je eigen perziklimonade

3. Bewerkte tussendoortjes

Op zich zijn bewerkte tussendoortjes vaak wel calorierijk, maar ze verzadigen maar voor een korte tijd. En pas zeker goed op voor snacks die gezond lijken, want niet alles is zo gezond. Havermoutkoeken en mueslirepen zijn vaak gevuld met suikers, vetten en bevatten weinig vezels. Kies in plaats van een bewerkt tussendoortje voor iets onbewerkt. Voorbeelden zijn vers fruit, snackgroenten of dadels.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief. 

Beeld: Getty Images