Je bent hier: Home > Thuis & wonen > Dít is de invloed van het weer op ons koopgedrag

Dít is de invloed van het weer op ons koopgedrag

Thuis & wonen
Dít is de invloed van het weer op ons koopgedrag

Er wordt door supermarkteigenaren blijkbaar uren besteed aan het voorspellen van onze shop-behoeftes. Dit doen ze blijkbaar onder andere aan de hand van het weer. 

Soep of braadstukken
Alex Rutter van een Britse weersvoorspeller doet een boekje open over het verband tussen het weer en ons koopgedrag. “Als het tussen de 4 en 6 graden Celsius is, is het erg waarschijnlijk dat mensen soep kopen. Is het kouder dan dat? Dan kopen we sneller braadstukken,” vertelt Rutter.

Digitaal shoppen
Volgens een recentelijk onderzoek is het zo dat er 46% meer online gekocht wordt als het 20C in plaats van 25C. Niet gek natuurlijk. Als het warm is gaan we liever de stad in, maar als de regen tegen de ramen slaat, vullen we liever ons digitale boodschappen mandje.

Frambozen
Er zijn ook onverklaarbare trends. Zoals het feit dat bij een lage luchtvochtigheid meer frambozen verkocht worden. Rutter heeft geen idee waar dat aan ligt

Storm
“Als er onverwachts een storm opduikt, rent men snel naar de supermarkt voor houdbare producten, maar weten we een aantal dagen vantevoren dat het gaat stormen, dan koopt men vooral bier en frisdrank. De consument heeft duidelijk prioriteiten gesteld.”

Bron: Metro UK 

 

 

Shoppen is altijd een goed idee