Je bent hier: Home > Thuis & wonen > 7 tips bij verhuizen

7 tips bij verhuizen

Thuis & wonen
7 tips bij verhuizen

Je hele leven zit in dozen. Je bent vergeten waar je de agenda hebt ingepakt en wat zijn die spullen zwaar! Wie wel eens een verhuizing heeft meegemaakt, weet hoe stressvol het kan zijn. Zeven tips om wat orde in de chaos te scheppen en relaxt(er) te verhuizen.

Tip 1: Per kamer inpakken

Pak je spullen per kamer in. Het is handig om elke kamer een nummer te geven. Zo noem je de keuken #100, slaapkamer #200, woonkamer #300, enzovoorts.

Tip 2: Pannen bij pannen, bestek bij bestek

Je kunt heel makkelijk per kamer verschillende verhuisdozen maken, zoals 101, 102. Op doos  101 schrijf je bijvoorbeeld ‘Keuken: lade inhoud zoals bestek, opscheplepels’. Doos 102 zit vol met pannen.

Tip 3: Overzicht

Gebruik een groot vel papier om een overzicht te maken van je dozen. Als je tijdens het verhuizen onverwachts iets nodig hebt wat al is ingepakt, kan je het gemakkelijk terug vinden.

Tip 4: Deze spullen heb je gelijk nodig

Maak een aparte doos voor belangrijke documenten, opladers en dingen die je niet kan missen bij aankomst in je nieuwe huis. Deze doos kan je bijvoorbeeld met een andere kleur beschrijven of een afwijkende nummering geven.

Tip 5: Niet teveel in een doos

Maak je verhuisdozen niet te zwaar. Je moet ze tenslotte nog tillen. Let vooral op bij zware voorwerpen zoals boeken, deze kan je beter in kleine dozen doen.

Tip 6: Vraag hulp

Vele handen maken licht werk. En des te sneller ben je verhuist. Je hoeft het niet in je eentje te doen, dus vraag een hoop vrienden en familie om je te helpen. Vergeet niet een stel mannen te regelen voor de zware dingen.

Tip 7: Checklist

Maak checklists om te voorkomen dat je dingen vergeet. Het creëert rust en orde in je hoofd als je het lijstje eenmaal hebt gemaakt. Ga regelmatig je checklist af om een goed beeld te krijgen wat er nog moet gebeuren en wat je al hebt gedaan. 

Shoppen is altijd een goed idee