Je bent hier: Home > Thuis & wonen > 3 x snelle ontbijtjes

3 x snelle ontbijtjes

Thuis & wonen
3 x snelle ontbijtjes

Heb jij ’s ochtends ook een strakke planning? Met deze snelle en gezonde ontbijtjes bespaar je tijd.

Verse fruitsalade met honingyoghurt

Krijg je brood op de vroege ochtend niet weg, dan is yoghurt misschien een goed idee. Lekker met veel fruit!

Dit heb je nodig:
200 g aardbeien *1 banaan *1 appel *2 tl limoensap *210 g Griekse yoghurt *2 el vloeibare honing

Zo maak je het:
Verwijder de kroontjes en halveer de aardbeien. Verwijder de schil en snijd de banaan in plakjes. Schil de appel en snijd deze in vieren. Verwijder het klokhuis en snijd de appel dan in kleinere stukjes. Meng het fruit met de limoensap en schep in een afsluitbare plastic bak. Schud de yoghurt en de honing goed door elkaar en schep het in een schaaltje. Serveer het fruit op de yoghurt.

Toast met avocado

Avocado zit vol goede vetzuren, vitamines en mineralen. Op een geroosterde boterham vormt het een goede start van de dag.

Dit heb je nodig:
halve avocado * zout * peper * 1 tomaat * 2 geroosterde boterhammen

Zo maak je het:
Lepel het vruchtvlees uit een halve avocado en verdeel het over twee geroosterde boterhammen. Bestrooi met zout en peper en beleg met plakjes tomaat.

Groenteomelet

Een ei hoort erbij! Een gezond ontbijt vol proteïnes

Dit heb je nodig:
olie * uitje * twee handjes spinazie * 2 eieren

Zo maak je het:
Verwarm een scheutje olie in een koekenpan en bak een uitje glazig. Voeg dan twee handen vol spinazie toe en laat het slinken. Giet de twee geklutste eitjes in de pan en bak aan beide kanten goudbruin.

Shoppen is altijd een goed idee