Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Relatie & Seks > Haal meer uit je seksleven met deze oefeningen: zó geniet je langer en meer van seks

Haal meer uit je seksleven met deze oefeningen: zó geniet je langer en meer van seks

Haal meer uit je seksleven met deze oefeningen: zó geniet je langer en meer van seks

Een slechte conditie of hartstikke stijf in je spieren? Logisch dat je seks dan niet lang volhoudt. Probeer deze oefeningen en geniet meer en langer van de seks met je partner. 

Cardio

Seks kun je ook wel rekenen als een work-out. Een goede conditie is daarom van groot belang. Bouw en onderhoud je uithoudingsvermogen door cardio. Hoe je dat doet? Door hard te lopen, te fietsen, zwemmen, touwtje te springen of bijvoorbeeld te boxen. Zo werk je naast je conditie en lichaam ook nog eens aan je seksleven, een win-win situatie als je het ons vraagt.

Yoga

Seks kun je in allerlei standjes doen. Handig is het dan wel dat je lekker flexibel bent. Ben je een stijve hark? Dan is yoga misschien wel wat voor jou. Naast dat je het je mentaal veel rust kan geven, heeft yoga nog meer gezondheidsvoordelen. Flexibele spieren gaan jouw seksleven namelijk ten goede komen. Ben je geen fan van yoga, dan bestaan er nog talloze andere rek- en strekoefeningen. Ben je je wat minder stijf geworden, probeer dan ook eens wat gewaagdere standjes uit.

Buikspieren

Tijdens de seks zijn de buikspieren een belangrijke spiergroep. Dagelijks kun je buikspieren gemakkelijk thuis doen. Zelfs achter je bureau kun je je buikspieren trainen door ze aan te spannen. Elke dag een kwartiertje buikspieren trainen en je zult versteld staan.

Bekkenbodemspieren

Voor vrouwen is deze spiergroep tijdens seks de allerbelangrijkste. Als bekkenbodemspieren gespannen zijn kan dit zorgen voor pijnlijke seks. In sommige gevallen is seks zelfs niet eens mogelijk. Wil je hiervan af dan kun je het beste je bekkenbodemspieren trainen. Span en ontspan je bekkenbodemspieren door je billen te knijpen en weer te ontspannen.

Daarnaast kun je de spiergroep ook goed trainen door squats en yoga. Door training word je bewust van de aanspanning en ontspanning. Hierdoor kun je de spiergroep tijdens de seks goed aansturen. Lukt het je niet zelf om je bekkenbodemspieren goed te trainen en heb je er last van tijdens de seks, neem dan even contact op met je huisarts. De huisarts kan je een doorverwijzing geven naar de bekkenfysio om zo van je problemen af te komen.

Beenspieren

Naast buikspieren moeten ook vaak je beenspieren flink aan het werk, vooral als je bovenop zit. Geen zin om naar de sportschool te gaan? Probeer eens dan eens wat squats thuis. Succes gegarandeerd.

Planken

Wil je seks goed vol kunnen houden, dan is een sterk bovenlichaam van essentieel belang. Met planken kun je zowel je spieren aan de voorkant als de spieren in je rug goed trainen. Twee vliegen in één klap!

Lees ook
Dit zijn de beste dingen om te eten na het sporten

Rugspier

Je bent erg beperkt tussen de lakens en in verschillende standjes als je last hebt van een stijve rug. Probeer daarom je rug flexibel te houden door oefeningen te doen zoals twist and side bends met of zonder gewichtjes. Ga je liever naar de sportschool, probeer dan de back extension. Hiermee buk je naar beneden en kom je met een gestrekte rug weer terug om hoog. Deze spiergroep wordt vaak onderschat, maar heeft een positief effect op je seksleven.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Margriet | Beeld: Getty Images