Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Persoonlijke verhalen > Frederique (27): ‘Ik deelde het bed met het vriendje van mijn vriendin’

Frederique (27): ‘Ik deelde het bed met het vriendje van mijn vriendin’

‘Kim is mijn beste vriendin. We kennen elkaar al ruim tien jaar en spreken elkaar dagelijks. Vakanties plannen we de laatste vier jaar ook altijd samen. Onze relaties gingen kort na elkaar uit en we zijn tot nu allebei vrijgezel gebleven. Kortstondige affaires hebben we wel regelmatig en die bespreken we dan uitgebreid.

Zo ook Paulo, de vakantieliefde van Kim, die we vorig jaar op Sicilië ontmoetten. Paulo was een ontzettend aantrekkelijke man en volgens Kim een fantastische minnaar. Ik vond hem ook leuk, maar gunde het Kim van harte, Paulo stond ons gezamenlijke vakantieplezier absoluut niet in de weg. Maar er is iets dat Kim niet weet en dat ik haar ook nooit ga vertellen: ook ik heb het bed gedeeld met Paulo.

Daar ben ik weer

Paulo woonde de hele zomer in het vakantiehuis van zijn ouders. Een prachtige villa, waar hij elke avond met zijn vrienden feestjes gaf. De eerste dag van onze vakantie zaten we voor de villa op het strand en nodigde Paulo ons spontaan uit om mee te eten. Vanaf dat moment waren we kind aan huis. Paulo en zijn vrienden legden ons in de watten. Ze serveerden champagne op het strand, kookten de heerlijkste pasta’s en namen ons mee op zeiltochtjes naar eilanden in de buurt. Paulo's vrienden waren leuk, maar Paulo was absoluut de leukste. Kim had hem al op dag één aan de haak geslagen. Ik kreeg een kamer voor mezelf in Paulo’s huis en Kim sliep bij hem. Een beetje jaloers was ik wel, maar Kim was ontzettend lief voor me. Ze deelde haar nachten met Paulo en haar dagen met mij. Daarbij behandelden Paulo en zijn vrienden ons als prinsessen. Kim en ik hadden twee weken lang de tijd van ons leven. Afscheid nemen was daarom ook zo moeilijk, we wilden nog helemaal niet naar huis!

Zuchtend zaten we in de bus naar de luchthaven. Daar aangekomen bleek dat het reisbureau een fout had gemaakt: we zaten niet op dezelfde vlucht. Kim vloog op de tijd die in onze reisdocumenten stond, ik pas twee dagen later. We hebben een uur staan zeuren bij de balie van de luchtvaartmaatschappij of Kim niet ook langer kon blijven. Dat was onmogelijk. Ook kon ik niet mee op de vlucht van Kim. En zo kwam het dat Kim naar huis ging en ik de bus terug nam. Paulo was verbaasd om me te zien maar maakte meteen duidelijk dat ik van harte welkom was. Ik legde hem het verhaal uit en hij zei met een knipoog dat het hem tegenviel dat ik niet speciaal voor hem terug was gekomen. Ik begon te blozen. Omdat hij met Kim was, had ik de spanning die ik tussen ons voelde weggedrukt. Nu kwam het in een klap terug.

Lees ook
Oeh la la: dit seksstandje past het best bij je volgens je sterrenbeeld

Geen pijn mee

Paulo zag het gebeuren on trok me tegen zich aan. Ik overdrijf niet als ik zeg dat we de twee dagen die daarop volgden bijna hetbed niet zijn uitgekomen. Paulo deed alsof het voor hem de normaalste zaak van de wereld was dat we nu met elkaar sliepen. Misschien was het dat ook wel zo voor hem. Dat hij overkwam als een behoorlijke versierder, hadden Kim en ik al uitvoerig besproken. Het maakte Kim niet uit, het was een vakantieliefde en meer niet. Maar dat ik -haar beste vriendin- met hem in bed lag, zou ze natuurlijk niet leuk vinden. Kim sms’te me de volgende dag. Ze vroeg of alles goed ging en baalde dat ze in Nederland was. Ik sms’te terug dat ik in de villa was en haar miste. Ik voelde me schuldig, omdat ik juist blij was dat ze er niet bij was. Anders had ik nooit deze heerlijke dagen met Paulo kunnen beleven.

Ik had bij de eerste zoen al besloten nooit iets tegen Kim te zeggen. Ik wist dat ze geen contact zou houden met Paulo. Kim en ik laten vakantieliefdes altijd wat ze zijn: vakantieliefdes. Een stemmetje in mijn achterhoofd zei dat ik Kim belazerde, maar ik vond dat ik ook best een pleziertje verdiende. Toen Kim en ik elkaar weer zagen, heb ik haar verteld dat ik het die dagen heel rustig aan had gedaan. In principe klopte dat ook wel. Kim vroeg niet door, ze zat alweer met haar hoofd bij haar werk en vertelde hoe druk en vermoeiend het was. Ik weet dat het niet oké is wat ik heb gedaan, maar toch heb ik geen spijt. Kim heeft geen contact meer gehad met Paulo en ik ook niet. We hebben het nog wel vaak over die vakantie. Dat extraatje heeft het voor mij nog fijner gemaakt. Ik zie het als cadeautje voor mezelf, een mooie ervaring die ik met niemand hoef te delen. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar zolang Kim er niets van weet, doe ik haar er geen pijn mee’.