Je bent hier: Home > Reizen & Uitjes > Zo krijg je meer energie!

Zo krijg je meer energie!

Reizen & Uitjes
Zo krijg je meer energie!

Voel jij je soms moe en futloos en kan je wel wat meer energie gebruiken? Als je enkele dagelijkse gewoontes verandert kan jij je al stukken energieker voelen. Met deze 35 manieren die je dagelijks toe kan passen krijg je meer energie!

  • Verander van sokken na de middag, je voelt je meteen frisser
  • Begin je dag met vrolijke muziek, je zal je zo energieker voelen
  • Hou rekening met je biologische klok. Doe je belangrijkste werk op het moment dat je energie piekt
  • Eet een stukje chocolade en geniet van de boost
  • Neem in de namiddag een power snack met yoghurt, bessen en noten
  • Hou een korte roddelpauze aan de koffieautomaat, je zet je verstand even op nul en creëert zo tonnen energie
  • Eet veel rode, blauwe of paarse bessen, die zitten vol antioxidanten die je instant revitaliseren
  • Draag fellere kleuren, mensen worden vrolijker van jou en zullen zich dus ook zo gedragen in jouw omgeving
  • Doe een power nap, liefst op een stoel voor zo’n 5 à 10 minuten
  • Gebruik lavendelaroma in je werkomgeving, het houdt je scherper
  • Sta altijd rond hetzelfde uur op (ook in het weekend) zo gaat je biologische klok ervoor zorgen dat je tegen dat uur ook werkelijk wakker bent. Ga ook ongeveer rond hetzelfde uur slapen
  • Drink veel water, een tekort hieraan zorgt voor vermoeidheid
  • Doseer je cafeïne inname, eens je gewend geraakt aan de cafeïne zal hij niet veel effect hebben op je lichaam. Beperk je dus eerder tot 1 à 2 kopjes per dag (1 ’s morgens en eentje ’s middags)
  • Vermijd energiedrankjes. Deze eindigen altijd in een tekort aan energie
  • Probeer snelle suikers te vermijden(frisdrank, snoep, aardappelen etc..) en ga voor trage suikers zoals fruit, groenten, granen en pasta deze geven je een geleidelijke energieboost die langer duurt
  • Eet voldoende vezelrijk voedsel, het vertraagt de inname van suikers en zorgt dus voor een langere energieboost
  • Zie dat je voldoende vitamine C binnenkrijgt, het geeft je energie én zorgt ervoor dat je lichaam meer voedingstoffen opneemt
  • Citrusgeuren maken je alerter. Eet dus dagelijks een appelsien en ruik goed aan de vrucht terwijl je ze pelt
  • Ga voor voldoende vitamine B. Deze zetten de bloedsuikers om in bruikbare energie
  • Speel tijdig een spelletje. Sudoku of andere brainsnacks houden je langer alert
  • Eet meerdere kleine maaltijden per dag. Ga liever voor 5 kleine porties dan 3 grote bergen voedsel
  • Geniet tijdig van een kopje thee. Vooral zwarte thee maakt je minder vatbaar voor dagelijkse stress
  • Maak jezelf wakker door koud water in je gezicht te spatten, een koude douche zorgt zelfs voor een verbetert metabolisme
  • Sta tijdig recht om te stretchen en eens goed in te ademen, zo krijg je een fris gevoel
  • Wees georganiseerd, zo heb je minder tijd en energie nodig om te weten wat je allemaal nog moet doen, en meer om het werk effectief te doen
  • Wees altijd positief en leer relativeren, zo verspil je minder energie aan het analyseren van elk slecht ding en kan je je focussen op de positievere punten
  • Neem een dagje vrij en doe enkel wat jij wil doen. De dag nadien kan je terug met volle energie aan het werk gaan
  • Eet een goed volwaardig ontbijt en ga voor een lichte lunch. Zo heb je minder de neiging om na het middageten een dutje te doen
  • Kies proteïnes over vetten en koolhydraten. Ze zorgen ervoor dat je energiepeil stabiel blijft
  • Val op een natuurlijke manier af, als je enkele kilo’s kwijt speelt door meer te drinken en gezonder te eten zal je je vanzelf energieker voelen
  • Zet de radio zachtjes op (als het mag van je baas) zo word je productiever
  • Beweeg elke dag een beetje. Al is het door te spurten om je trein te halen, of door de trap te nemen in plaats van de lift. Alle beetjes helpen
  • Ga voor meer seks, en krijg de ultieme endorfine rush
  • Sport eerder ’s morgens dan ’s avonds, je behaalt er meer resultaat mee en je kan ’s avonds lekker ontspannen
  • Wees realistisch over je todo lijst. Schrap dingen die overbodig zijn en doe enkel het meest noodzakelijke. Zo kan je die taken efficiënter aanpakken
  • Probeer ’s middags buiten te eten of doe een korte wandeling, de frisse lucht is perfect als energieboost

 

Lees ook:

– Help! Ook zo’n last van wespen?

– Eerste hulp bij vervellen, dit doe je ertegen!

– Te kleine schoenen gekocht? Een zakje water doet wonderen!

 

Bron: Flair.be

Shoppen is altijd een goed idee