Je bent hier: Home > Reizen & Uitjes > 5 oefeningen voor slanke benen

5 oefeningen voor slanke benen

Reizen & Uitjes
5 oefeningen voor slanke benen

Binnenkort mag de korte broek weer aan en dat is voor veel vrouwen wel even een stap. De benen zijn namelijk vaak een probleemgebied. Herken jij dit probleem? Met deze vijf oefeningen versterk je je spieren en krijg je mooie slanke benen.

Side lunges

Side lunges versterken niet alleen je dijen, maar ook je heupen én bilspieren. Wanneer je deze oefening voor het eerst doet, start je zonder gewichtjes, later kun je die wel toevoegen. Zo doe je ze (met gewichten):

1. Houd een paar gewichtjes vast terwijl je voeten en knieën tegen elkaar aan staan
2. Doe met je rechtervoet een grote stap naar rechts en leun naar de vloer
3. Let erop dat je rechterknie niet voorbij je tenen komt en houd je linkerbeen recht
4. Nu is het de beurt aan je linkerbeen
5. Doe drie sets van 10

Voorbeeldje nodig? Check dit filmpje:

Split jumps

Deze krachttraining zet je benen in vuur en vlam en versterkt je bovenbeenspieren. Zo doe je ze:

1. Neem met je rechtervoet een grote stap naar voren en leun naar de vloer
2. Let erop dat je rechterknie niet voorbij je tenen komt
3. Spring vanuit deze positie in de lucht en wissel van been
4. Doe drie sets van 10

Voorbeeldje nodig? Check dit filmpje:

Tegen de muur

Vergis je niet: deze oefening lijkt simpel, maar oei, wat moet je hard werken! Zo doe je het:

1. Leun tegen de muur en doe net alsof je op een stoel zit (buig je knieën 90 graden)
2. Druk je onderrug tegen de muur
3. Houd je armen gestrekt langs je lichaam, leg ze niet op je benen
4. Houd dit 5x 1 minuut vol

Voorbeeldje nodig? Check dit filmpje:

Broad jumps

Broad jumps is een cardiotraining en versterkt tegelijkertijd je bovenbeenspieren. Je werkt dus aan mooie (krachtige) benen én een betere conditie. Zo doe je ze:

1. Ga staan en buig door je knieën in squadpositie.
2. Spring explosief omhoog en naar voren en land terug in squadpositie
3. Het is belangrijk dat je zachtjes landt
4. Herhaal dit en doe drie set van 10

Voorbeeldje nodig? Check dit filmpje:

Tuck jumps

Tuck jumps is een explosieve beweging waarmee je je hele onderlichaam versterkt. Zo doe je het:

1. Ga staan en spring
2. Breng je knieën naar je borst tijdens je sprong, gebruik hier je buikspieren bij
3. Gebruik ook je armen: trek deze naar je knieën toe
4. Land zachtjes

Voorbeeldje nodig? Check dit filmpje:

Shoppen is altijd een goed idee