Je bent hier: Home > Reizen & Uitjes > Lekker wakker worden in de ochtend

Lekker wakker worden in de ochtend

Reizen & Uitjes
Lekker wakker worden in de ochtend

Heb je moeite om ’s morgens op te staan? Blijf je maar op die snooze-knop drukken tot je het écht niet langer kunt uitstellen? Met deze tips kom je wél je bed uit!

De avond van tevoren

  • Kijk of je ’s avonds al kunt voorbereiden voor de volgende dag. Zoek bijvoorbeeld alvast een outfit uit. Dit scheelt je zo vijf tot tien minuten in de ochtend, als je weer eens niet weet wat je aan wil trekken. Je kunt ook alvast je lunch samenstellen. Smeer vast je boterhammen en stop ze in de vriezer. Je hoeft ze er ’s ochtends alleen maar uit te halen en tegen de tijd dat je lunchpauze hebt zijn je broodjes ontdooid en hartstikke lekker vers!
  • Ga ook een of twee keer per week (als het lukt) een uurtje eerder naar bed. Je zult waarschijnlijk niet gelijk in slaap vallen, maar je lichaam komt zo wel tot rust. Pak een goed boek voor de ontspanning en leg je telefoon zo ver mogelijk van je weg.

Voor in de ochtend

  • Zet je wekker een kwartiertje vroeger dan normaal, maar snooze niet. Je wordt hier alleen maar luier (en misschien ook een tikkeltje chagrijniger) van. In plaats daarvan is het beter om je even flink uit te strekken en daarna direct uit je bed te stappen.
  • Ga een paar minuten onder een warme douche. Zo kun je rustig wakker worden.
  • Zet ondertussen een lekker feel good muziekje op. Niets is zo leuk als wakker worden met je favoriete liedje! Kies bijvoorbeeld voor een druk liedje en dans lekker mee.
  • Knuffel even met je hond, kat of konijn. Hier worden jullie beiden vrolijk van!
  • We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar neem de tijd voor een ontbijt. Het is de brandstof die je lichaam nodig heeft om op gang te komen en het geeft je meer energie voor de rest van de dag.

Heb jij moeite om wakker te worden ’s ochtends?

Lees ook:

Shoppen is altijd een goed idee