Je bent hier: Home > Reizen & Uitjes > Altijd moe? Met deze 10 eettips barst je vast weer van energie

Altijd moe? Met deze 10 eettips barst je vast weer van energie

Reizen & Uitjes
Altijd moe? Met deze 10 eettips barst je vast weer van energie

copyright: Corbis

’s Ochtends kom je maar niet uit je bed, na de lunch snak je naar een dutje en ’s avonds val je altijd in slaap voor de televisie. Tijd om korte metten te maken met non stop moe zijn!

  1. Suiker rooft vitaminen en mineralen uit ons lichaam. Heb je toch behoefte aan zoet? Gebruik dan zoetmiddelen zoals rijststroop, stevia en honing. Of eet zoete groenten zoals wortelen en biet. Eet ook voldoende vers/gedroogd fruit en geroosterde noten en zaden. Drink limonade gemixt met spa rood in plaats van een blikje cola.
  2. Fastfood is vet, smaakloos én energieloos. Maak liever een verse maaltijd klaar.
  3. Alcohol put je lever uit, ons grootste ontgiftingsorgaan. Heb je toch zin in een glaasje? Kies dan voor biologische rode wijn of biobier.
  4. Gebakken meelproducten zijn zwaar verteerbaar en maken je moe: eet daarom maar één broodmaaltijd per dag.
  5. Vlees bevat verzadigde vetzuren, die zorgen voor een hoge bloeddruk. Kies vaker vis en wees creatief met linzen, kikkererwten en tofu.
  6. Zuivel bevat caseïne en dat is heel zwaar verteerbaar. Vervang door plantaardige zuivel zoals rijstmelk, havermelk, kokosmelk of rijstroom.
  7. Kies vaker voor een warme maaltijd: het kost ons lichaam – vooral in de koudere maanden – meer energie om koud voedsel te verteren, terwijl warm eten je nieren ondersteunt en die bezitten onze basisenergie.
  8. Varieer! Steeds hetzelfde eten zorgt voor blokkades in je lichaam en neemt je eetlust weg.
  9. Zorg voor licht verteerbaar voedsel. Liever een bord gegrilde groenten dan een biefstuk met peperroomsaus en frietjes.
  10. Eet op regelmatige tijdstippen, zo behoud je een constant energieniveau.

Lees ook

Shoppen is altijd een goed idee