Je bent hier: Home > Reizen & Uitjes > 6 gewoontes waar mensen met een gezond gewicht bij zweren

6 gewoontes waar mensen met een gezond gewicht bij zweren

Reizen & Uitjes
6 gewoontes waar mensen met een gezond gewicht bij zweren

Als je een paar kilo’s kwijt wilt, is het verleidelijk om heil te zoeken in een sapjeskuur, een trendy dieet of de work-out van een Victoria’s Secret-model. Allemaal efficiënt op korte termijn, maar voor een gezond gewicht op lange termijn is het beter je aan deze zes basisregels te houden.

1. Sla nooit het ontbijt over
We hebben het allemaal al tig keer gehoord, maar de gezondheidfreaks onder ons hebben het ook onthouden. Volgens een studie* heeft 96% van de mensen die dagelijks ontbijten een gezond gewicht. Ze eten fruit, groenten en eieren bij het krieken van de dag. Een evenwichtig ontbijt bestaat uit 1/2 groente en fruit + 1/4 vezels + 1/4 eiwitten.

2. Zweten
Ja, we halen nu alle clichés naar boven, maar mensen met een gezond gewicht sporten regelmatig. Probeer elke dag minstens een halfuurtje te bewegen. Je hoeft daarvoor geen intensieve work-out te doen, zelfs wandelen is prima.

3. Houd je gewicht in de gaten
We hebben een haat-liefdeverhouding met de weegschaal, maar mensen met een gezond gewicht wegen zich regelmatig. Zo houden ze in de gaten of hun gewicht schommelt en kunnen ze op tijd ingrijpen (door een tandje bij te steken wat betreft punt 2 bijvoorbeeld). Let hierbij wel op de do’s en don’ts van het wegen.

4. Mindfulness
Diëten, daar doen mensen met een gezond gewicht niet aan mee. Maar dat wil niet zeggen dat ze zomaar alles in hun mond stoppen; ze zijn zich bewust van wat ze eten en doen alles met mate.

via GIPHY

5. Nergens beter dan thuis
Als je op maandag frietjes gaat halen, op dinsdag pizza, op woensdag Chinees, op donderdag falafel en op vrijdag kebab, dan kún je geen gezond gewicht onderhouden. Kook liever zelf je potje en beperk het afhaaleten of uit eten gaan tot één keer per week. Eet ook veel groenten en kies voor magere vleessoorten als kip en kalkoen.

6. Luister naar je lichaam
Het rommelt in je buik. Heb je echt trek, of is het alleen lekkere trek? Eet alleen wanneer je honger hebt en kies voor kwalitatieve, pure producten (en geen bewerkte voedingsmiddelen als hotdogs, frisdrank, koeken…).

Bron: Womenshealthmag.com | *Onderzoek van het Cornell Food and Brand Lab

via GIPHY

Shoppen is altijd een goed idee