Je bent hier: Home > Nieuws > Warenhuis John Lewis trapt strijd om mooiste kerstreclame 2019 af

Warenhuis John Lewis trapt strijd om mooiste kerstreclame 2019 af

Nieuws
Warenhuis John Lewis trapt strijd om mooiste kerstreclame 2019 af

Sinterklaas is het land nog niet binnen en toch vliegen de kerstfilms en -reclames ons om de oren. Ieder jaar gooien warenhuizen en ketens alles in de strijd om met de mooiste, liefste, meeslependste kerstreclame op de proppen te komen. Traditiegetrouw trapt het Britse warenhuis John Lewis af met een prachtexemplaar.

Emotionele achtbaan

De jaarlijkse reclame van John Lewis – die altijd feilloos inspeelt op het gevoel van je meest kneuterige emoties – is te vergelijken met de eerste lampjes die vast al ergens in je wijk hangen: winter is here. En zoals ieder jaar vertelt de iconische reclame van John Lewis een kort verhaal, in de vorm van een emotionele achtbaan die immer begint met iets treurigs en altijd eindigt met een positieve boodschap.

Excitable Edgar

In de 2019-editie doet het kleine groene draakje, Excitable Edgar, een beroep op je medeleven. Het schattige en ietwat overenthousiaste schepsel heeft het spuwen van vuur niet echt onder controle. Dat maakt hem onbedoeld een pyromaantje, die continu van alles in brand steekt. De sneeuwpop, de ijsbaan, alle sneeuwpret verpest hij. Dat is een paar keer grappig, maar wanneer hij ook de kerstboom van het lokale dorpje in brand steekt is voor de dorpsbewoners de maat vol: het draakje brengt alleen maar pech.

Laat het zien

Buitenbeentje Edgar trekt zich verdrietig terug in zijn huisje, omdat hij niemand meer tot last wil zijn. Totdat zijn roodharige beste vriendin Ava een oplossing bedenkt. De reclame sluit af met de boodschap: “Show them how much you care“. Bekijk hieronder de video.

Lees ook
Nederland valt als een blok voor Staatsloterij-hondje Frekkel uit kerstcommercial

De parel van 2018

Vorig jaar wist John Lewis ook indruk te maken met zijn kerstreclame. Toen speelde Elton John – in aanloop naar de filmbiografie Rocketman die eraan zat te komen – de hoofdrol en werd in een kleine drie minuten diens hele leven in beeld gebracht.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Viva | Beeld: Still

Shoppen is altijd een goed idee