Je bent hier: Home > Mode & Beauty > Vogue breidt uit met een Arabische editie

Vogue breidt uit met een Arabische editie

Mode & Beauty
Vogue breidt uit met een Arabische editie

Binnenkort is Vogue Arabia een feit, zowel online als geschreven. Deze 22e internationale Vogue-editie legt zich volledig toe op vrouwen uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Leuk detail: aan het hoofd van het Arabische magazine en de website staat een échte Saoedische prinses.

Luxe 
Modeblad Vogue krijgt er binnenkort een Arabische editie bij. Hiermee wil moederbedrijf Condé Nast zich focussen op de markt in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Deze regio’s doen het enorm goed wat betreft de verkoop van luxegoederen. Het segment voor luxegoederen is vorig jaar met maar liefst 19% gegroeid in deze regio’s. Dit is merkwaardig, aangezien de luxesector er in het algemeen steeds meer op achteruitgaat.

Online en print
Het is dan ook voor de hand liggend dat vooraanstaand modetijdschrift Vogue zich gaat richten op de Arabische markt. Vogue Arabia zal eerst alleen online te lezen zijn, zowel in het Arabisch als in het Engels, en wel vanaf september. Een paar maanden later volgt de papieren versie.

Foto’s: ©StyleArabia

Prinses aan het hoofd
Aan het hoofd van de 22e internationale editie van Vogue komt Deena Aljuhani Abdulaziz. Een naam die ons nu misschien nog onbekend is, maar dat zeker niet zal blijven. Deena is een Saoedische prinses, streetstyle icoon én belangrijke stem in de Arabische modewereld. Abdulaziz wil de diversiteit van vrouwen in het Midden-Oosten onderstrepen en korte metten maken met stereotypering. ‘Het klopt dat onze regio van nature conservatief is, maar Arabische vrouwen zijn niet anders dan vrouwen in andere werelddelen – wij willen ook in onze kracht staan en ons mooi voelen,’ aldus de Arabische schone.

Bron: Flair.be

Tekst: Shari Kamwa

Lees ook:

 

Shoppen is altijd een goed idee