Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Mode & Beauty > Deze 7 voedingsstoffen zijn belangrijk voor het krijgen van een gezonde huid

Deze 7 voedingsstoffen zijn belangrijk voor het krijgen van een gezonde huid

Deze 7 voedingsstoffen zijn belangrijk voor het krijgen van een gezonde huid

Créme, zonnebrand, scrubs en serums. We zijn graag bezig met het krijgen van een gezonde huid, maar deze producten zijn niet heilig. Ook de voedingsstoffen die je binnenkrijgt zijn belangrijk. Zorg daarom dat je deze 7 voedingsstoffen voor een gezonde huid voldoende binnenkrijgt.

Voedingsstoffen gezonde huid

Vitamine E werkt als een antioxidant. Het beschermd niet alleen je cellen, organen, bloedvaten, ogen én weefsel, vitamine E kan ook helpen bij acne en littekens. De meeste mensen krijgen gelukkig al genoeg vitamine E binnen, dus veel hoef je hier niet voor te veranderen.

Vitamine E zit onder andere in noten, zaden, margarine, brood, groenten en fruit.

Vitamine C

Vitamine C wordt al vaak gebruikt voor skincare producten, maar het kan van binnenuit je ook een handje helpen. En dat is altijd een goed idee!

Vitamine C zit onder andere in citrusvruchten, tomaten, rode paprika’s.

Eiwitten

Eiwitten zijn voor echte fitnessfanaten al een must, maar ook voor je huid kan het wonderen doen. Er zitten tenslotte ook spieren in je gezicht. Nóg een pluspunt: eiwitten zijn heel goed voor je haar en nagels.

Eiwitten zitten onder andere in vlees, eieren, zuivel, zaden, noten en bonen.

Biotine

Biotine is misschien wat minder bekend. Het wordt al gebruikt voor het krijgen van super gezond haar, maar het kan ook heel goed zijn voor je huid.

Biotine zit onder andere in zoete aardappel, eieren (en dan vooral het eigeel), bananen, noten en zaden. 

Lees ook:
Let op! Volgens onderzoekers is een zongebruinde huid niet mooi, maar vooral gevaarlijk

Omega 3-vetzuren

Dit wordt vooral gebruikt om je cholesterol te verlagen. Toch kan het veel doen voor je huid. Zo vermindert het rode vlekken en zorgt het ervoor dat je huid verzorgd blijft. Je moet hier wel meer je best voor doen, want je moet deze voedingsmiddelen minstens twee keer per week eten om voldoende goede stoffen binnen te krijgen.

Omega 3-vetzuren zitten in onder andere olijfolie, vette vis, avocado’s, noten en zaden.

Collageen

Collageen is wel de bekendste op deze lijst. Dit stofje zit namelijk al in tientallen crèmes en serums. Het helpt bij de structuur van je huid, haar, botten en bindweefsel. Het is ook wel hét wondermiddel tegen rimpels, want een tekort aan collageen zorgt juist voor deze rimpels. Én kan het je nagels ook nog eens versterken.

Collageen zit onder andere in kip en vis.

Water

En natuurlijk mag water niet ontbreken in deze lijst. Het wordt al veel gezegd, maar veel water drinken is geweldig voor je huid. Als je niet genoeg water drinkt kan je huid namelijk dof en grauw worden.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Beautify | Beeld: Getty Images