Je bent hier: Home > Mode & Beauty > Interview: Webshop Ventdunord.nl

Interview: Webshop Ventdunord.nl

Mode & Beauty
Interview: Webshop Ventdunord.nl

In het weekend van vrijdag 20 november vindt vindt in Amsterdam alweer de zevende editie van het webshop-event Flavourites Live plaats! Drie dagen lang kun je hier terecht om in de pop-up shops van de leukste webshops te snuffelen. Ook Flair heeft haar eigen stand, komt dat zien! In aanloop naar het event plaatst Flair in samenwerking met Flavourites elke week een interview met één van de vele webshops die je op het event kunt vinden. Vandaag: Ventdunord.nl

“Ja, er is veel gebeurd de laatste jaren”, vertellen Pita en haar zakenpartner Rob als ik ze begroet in een superleuke winkelruimte in hartje Amsterdam. Echt zo’n schattig Amsterdams pandje met klein trappetje ervoor. Eentje naar boven en eentje naar beneden. In de winkel zelf bevindt zich nog een trap, naar een bovenruimte. Alle ruimtes worden gehuurd door Pita en Rob.”

“De stoffen worden zorgvuldig uitgezocht en komen vrijwel altijd uit Europa”

“Ik loop van de ene stellage naar de andere, er is zo veel moois te zien! Een tafel met sieraden van de ontwerpster Susana. Aan de muur prachtig geïllustreerde kaarten van Alijt, een rekje met kleding van de Amsterdamse ontwerpster Deniz Mercan die ik nog niet kende. Een hoekje met originele notitieboekjes van About Blanks en prachtige leren tassen van Label88. Ik kijk enthousiast én verbaasd om me heen en vraag me hardop af wat ze gedaan hebben met die andere, grote winkel in de Utrechtsestraat. En hee… daar zie ik dan eindelijk een aantal jassen van VENT DU NORD zelf… Ehm, hoe zit dit precies? “Deze winkel is nieuw, ook voor ons!”, vertelt Pita lachend. “De winkel in de Utrechtsestraat is er ook nog steeds; daar hangt de complete collectie van ons eigen jassenmerk. Die winkel draagt dan ook de naam VENT DU NORD. Net als onze webshop, waar de eigen collectie te koop is.”

“Pita en Rob hebben beiden een technische achtergrond. Toen Pita een baan zocht na haar opleiding (HTS Confectie) kwam ze bij hetzelfde bedrijf terecht als waar Rob werkte, een grote producent van jassen. Pita werd door Rob ‘het veld in’ gestuurd en een nauwe samenwerking volgde. Het veld in betekende voor de pas afgestudeerde Pita dat ze fabrieken in voormalig Joegoslavië moest bezoeken om daar de kwaliteit van de productie te controleren. Na een aantal jaren intensief samenwerken zijn ze in 2002 samen het jassenmerk VENT DU NORD gestart. Met zoveel technische kennis in huis kun je er vanuit gaan dat de jassen niet alleen mooi zijn die ze op de markt brengen, maar je ook beschermen tegen de kou, regen en bad vibes. De stoffen worden zorgvuldig uitgezocht en komen vrijwel altijd uit Europa. Alle jassen zijn voorzien van een speciaal dun ‘vliesje’ in de voering zodat er geen zuchtje wind doorheen komt, maar je niet gaat transpireren. Er zit écht technische kennis achter dit Nederlandse jassenmerk, en ik snap nu waar de naam ‘VENT DU NORD’ vandaan komt!”

Lees hier het complete interview.

Meer lezen?

Bekijk alle ’kijkjes achter de schermen’-interviews op Flavourites.nl en lees hier ons interview met eigenaresse van Flavourites, Natascha. Flavourites Live bezoeken? Bestel hier jouw kaartje!

Shoppen is altijd een goed idee