Je bent hier: Home > Mode & Beauty > Interview: Webshop Freshonline.nl

Interview: Webshop Freshonline.nl

Mode & Beauty
Interview: Webshop Freshonline.nl

In het weekend van vrijdag 20 november vindt vindt in Amsterdam alweer de zevende editie van het webshop-event Flavourites Live plaats! Drie dagen lang kun je hier terecht om in de pop-up shops van de leukste webshops te snuffelen. Ook Flair heeft haar eigen stand, komt dat zien! In aanloop naar het event plaatst Flair in samenwerking met Flavourites elke week een interview met één van de vele webshops die je op het event kunt vinden. Vandaag: Freshonline.nl.

Comfortabele vesten, relaxte broeken, zachte jurkjes en dat alles in poedertinten die altijd met elkaar matchen: het label Fresh! Collection is al jarenlang een van onze favoriete adresjes. Dit jaar is het precies tien jaar geleden dat oprichter/eigenaresse Denise het label oprichtte: “Ik houd van mooi én functioneel. Met onze jurkjes moet je zo op de fiets kunnen springen.”

“Het eerste kledingstuk was een heel relaxed overslagjurkje”

“Ik weet het nog goed. Het zal 2006 geweest zijn. Ik was op De Woonbeurs en zag ineens, temidden van al die meubels, accessoires en design, een hoop drukte in een stand. Tassen vol kleding gingen hier als zoete broodjes over de toonbank. Kleding? Op De Woonbeurs? Het bleek de stand van Fresh! Collection te zijn. Denise moet lachen als ik haar mijn eerste ervaring met Fresh! Collection vertel. Terwijl we samen met officemanager Richelle cappuccino’s drinken in de stoere Fresh-loods in Naarden, vertelt Denise: “We stonden daar tegenover de stand van VT Wonen. Eigenlijk om onze beddengoedlijn te promoten, maar we hadden als extraatje ook een rek vol kleding meegenomen. Dat hebben we geweten! Het was een gekkenhuis. Al op de eerste dag stonden dames in alle maten zich in maatje 38 te proppen, terwijl lieftallige echtgenoten plaids omhoog hielden omdat er geen pashokje was. We hebben de volgende dag meteen extra kleding in alle maten meegenomen. En het jaar daarna namen we pashokjes mee.”

“Al tijdens haar opleidingen aan de HTS confectie (het huidige AMFI) en de Acadamie Vogue wist Denise dat ze ‘voor haar veertigste’ een eigen label wilde starten. In eerste instantie als merk voor luxe beddengoed met een yoga-achtige uitstraling, maar enkele stuks loungekleding mochten hier niet bij ontbreken. “Het eerste kledingstuk was een heel relaxed overslagjurkje”, vertelt Denise. “Het was direct een succes. Het jurkje zat net zo lekker als een joggingbroek, maar zag er toch heel goed uit.” Het was de basis voor de inmiddels zeer uitgebreide fashioncollectie van Fresh! Collection. Inmiddels is er een hoop veranderd. Na enkele jaren ging Denise zonder haar compagnon verder met het label en de collecties bleven elk seizoen groeien. Het hotel-chique beddengoed is er echter nog steeds, hoewel de kleding al jaren de hoofdmoot vormt. Denise: “Functionaliteit gecombineerd met mooi design is altijd belangrijk gebleven. We zeggen altijd: in onze kleding moet iedere vrouw zich mooier én zelfverzekerd voelen. En je moet er zo op de fiets mee kunnen stappen. Ook fijn: de items kun je steeds weer met elkaar combineren; mix & match is ons credo.” Lees hier het complete interview.

Meer lezen?

Bekijk alle ’kijkjes achter de schermen’-interviews op Flavourites.nl en lees hier ons interview met eigenaresse van Flavourites, Natascha. Flavourites Live bezoeken? Bestel hier jouw kaartje!

Shoppen is altijd een goed idee