Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Mode & Beauty > Een gezonde haardos door voeding? Het kán!

Een gezonde haardos door voeding? Het kán!

Mode & Beauty
Een gezonde haardos door voeding? Het kán!

Het is de obsessie die ons dagelijks bezig houdt, en de missie van zowat iedere vrouw: het bereiken van een gezonde, volle en glanzende bos haar. Alle shampoos al geprobeerd en nog steeds geen resultaat? Doe dan je voordeel met deze ultieme lijst etenswaren voor healthy, happy hair!

Fruit en groene groentes
Sterke haren die niet snel afbreken en zonder die ellendige gespleten haarpunten, zijn geen sprookje. Ook als je er nu nog wél veel last van hebt. Door veel groene groentes te eten, maak je jouw lokken van binnenuit sterker. Onder andere spinazie en broccoli bevatten ijzer en calcium en daar wordt je haar heel blij van. Fruit met vitamine C en A helpt je lichaam met het produceren van talg; en dat is eigenlijk een natuurlijke conditioner.

Omega-3-vetzuren
Is jouw haar wat dof? Geef het dan een shine boost, door veel voedingswaren te eten waarin veel omega-3 zit. Die vind je bijvoorbeeld in producten als lijnzaad, walnoten, avocado, zalm en makreel. Nog lekker ook!

Beta-caroteen
Beta wat? Het klinkt heftig, maar laat je niet afschrikken. Want je vindt dit stofje in simpele producten die je best vaak op je bordje hebt liggen, zoals wortel, boerenkool en zoete aardappel. Maar ook in asperges en pompoen zit veel beta-caroteen, wat wordt omgezet in vitamine A tijdens de spijsvertering. En die vitamine voedt je haar niet alleen, maar zorgt óók nog eens voor een gezonde hoofdhuid. Win-win situatie!

shutterstock_230453983

Cysteïne
Als je haar zijn dikte wat verloren heeft en je daar graag wat aan zou willen doen, is het eten van producten met veel cycsteïne een goed idee. Producten die dit bevatten staan er namelijk om bekend dat ze je haar écht dikker maken. Dus kom maar door met die eieren, rode paprika, uien, yoghurt, havermout, spruitjes en broccoli!

Noten
Super lekker als tussendoortje en nog goed voor je haar ook! Vooral paranoten – één van de beste bronnen van selenium – hebben mineralen die je hoofdhuid en haar gezond houden. Walnoten, cashewnoten, pecannoten en amandelen zijn hier ook heel erg goed voor. Yum!

Volle graanproducten
Volkoren producten, zoals goed volkorenbrood of volkoren pasta – zorgen ervoor dat je haar in leven blijft. Echt! Dit komt doordat ze de rode bloedcellen stimuleren. Dus wanneer je weer eens een bord pasta met rode saus naar binnen schuift, hoef je je niet schuldig te voelen. Want je bent immers je haar aan het voeden!

Vetarme zuivelproducten
Wil je haar maar niet groeien en lijkt het alsof je nooit die droomlengte bereiken zult? Eet dan eens wat vaker kwart of magere yoghurt! Deze producten zijn namelijk een grote bron van calcium. En da’s een mineraal die de haargroei bevordert!

Bron: NSMBL

Lees ook:

 

Shoppen is altijd een goed idee