Je bent hier: Home > Mode & Beauty > Deze beautymerken komen met hervulbare producten

Deze beautymerken komen met hervulbare producten

Mode & Beauty
Deze beautymerken komen met hervulbare producten

Steeds meer beautymerken zijn nu ook op zoek naar oplossingen om minder plastic te verbruiken. Met name de verpakkingen van beautyproducten zijn hier namelijk een probleem. De oplossing: duurzame verpakkingen. Huidverzorgingslijn Olay draagt nu een steentje bij met de komst van de hervulbare verpakkingen. 

Lees ook: Handig | Duurzaam wonen

Testfase

In oktober zal het merk starten met een testfase van drie maanden. In Groot-Brittannië en de Verenigde Staten komen er dan hervulbare potjes van hun vochtinbrengende crème. Deze potjes hebben een recyclebare huls en zijn gemaakt uit gerecycled papier en er wordt geen cellofaan gebruikt.

“Het ultieme doel is om nog meer duurzame oplossingen te vinden voor onze verpakkingen, en hervulbare producten zijn de eerste stap”, zegt Anitra Marsh, directeur merkcommunicatie bij Procter & Gamble.

Minder plastic

Olay is onderdeel van multinationaal bedrijf Procter & Gamble, een van de grootste leveranciers in de wereld van huishoudelijke en verzorgingsproducten. Het bedrijf houdt zich tegenwoordig veel bezig met het verminderen van hun voetafdruk in het milieu en streeft er dus naar om bij te dragen aan de vermindering van het aantal plastic dat wordt geconsumeerd. Andere bedrijven die dit doen zijn Rituals en L’Occitane. Die brachten eerder al hervulbare bodycrème en reinigingsproducten op de markt.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: GVA | Beeld: iStock