Je bent hier: Home > Mode & Beauty > 5 dingen je moet eten voor glanzend haar

5 dingen je moet eten voor glanzend haar

Mode & Beauty
5 dingen je moet eten voor glanzend haar

Is je haar uitgedroogd of wordt het steeds dunner? Doe je zo je best met die peperdure shampoos en conditioners en dan blijken ze toch niet te helpen. Maar een weelderige bos haren kun je ook tevoorschijn toveren door te letten op wat je eet. Kom maar op met die glanzende lokken!

1. Boekweit
Een geweldig alternatief voor tarwe en zo’n beetje hét ingrediënt om glutenvrij mee te bakken, maar boekweit is meer dan dat. Het is rijk aan ijzer en vitamine B. Laten dat nou 2 essentiële voedingsstoffen zijn voor een buitengewone bos haren! B-vitaminen zoals biotine en pantotheenzuur boosten je haargroei, terwijl een ijzertekort kan leiden tot haaruitval. Te lijf gaan dus!

2. Linzen
Ze zijn eenvoudig toe te voegen aan je dagelijkse eetpatroon en een bron van proteïnen. Verrassing: je haar is gemaakt van proteïnen. Als je hier niet genoeg van binnenkrijgt, kan dat dunner wordend en beschadigd haar veroorzaken. Daarnaast zitten linzen vol ijzer en zijn ze rijk aan vezels. Vanavond een lekker linzensoepje eten?

soep

3. Zoete aardappelen
Bètacaroteen, ook wel provitamine A genoemd, beschermt je huid en haar tegen zonlicht. Zoete aardappelen zitten er vol mee, bovendien puilen ze uit van de koolhydraten. En eerlijk is eerlijk: ze zijn ook gewoon erg lekker!

4. Eieren
Een ei hoort erbij. Eieren bevatten onder meer vitamine B en D. Die laatste doet wonderen voor je huid en botten én kan de sleutel zijn tot het genezen van kaalheid, blijkt uit onderzoek. Vitamine B zorgt voor sterkere lokken en nagels. Klein minpunt: de dooiers moet je laten liggen, als je helemaal gezond bezig wilt zijn.

eieren

5. Lijnzaad
Lijnzaad zit vol onverzadigde vetten, waaronder omega-3 en -6. En die omega-hulpjes zorgen ervoor dat je mooier haar en een gezondere huid krijgt.

 

 

Lees ook:

 

Bron: Libelle samen met CookLoveShare

Shoppen is altijd een goed idee