Gezond en slank worden? Dit zijn de tips van BN’ers!

1017

Tips van BN’ers over een gezonde leefstijl.

Na alle feestdagen en decemberfeestjes is het tijd voor een ander regime. Nu het voorjaar langzaam dichterbij kruipt, komt ook het bikiniseizoen weer in zicht. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen! Wil jij een lekker gezond en fris gevoel? Vier BN’ers deelden hun tips met Grazia. Lees vooral mee, kun jij over een paar maanden met een gerust hart naar het strand!

Liza Sips: grote glazen water


“Mijn vriendin heeft pas een sapkuur gedaan. Ze viel weliswaar vijf kilo af, maar dat is vooral veel vocht. Toen ze weer normaal ging eten en drinken, is ze zeven kilo áángekomen. Mijn tip: gewoon het hele jaar door gezond eten – groente met vlees of vis en af en toe carbvrij – in plaats van gekke fratsen uithalen. Bij Oprah Winfrey heb ik wel eens gehoord dat je hersens het onderscheid niet goed kunnen maken tussen honger of dorst. Vaak denk je dus dat je trek hebt, maar dan is een groot glas water voldoende. Elke keer dat ik naar de koelkast loop, probeer ik daar stil bij te staan. Werkt echt!”



Froukje de Both: altijd opletten

“Detoxen? Nog nooit van mijn leven gedaan. Mijn tip is eerder: Let het hele jaar door een beetje op. Maar wees daarbij niet te streng voor jezelf. Low carb is prima, maar sla er niet in door. Ik kan echt niet zonder rijst, brood, aardappels en pasta, maar ik probeer wel maat te houden. Vooral tijdens mijn ontbijt, want dat bestaat standaard uit sojayoghurt, granen, noten en fruit in plaats van brood. Maar ik word heel verdrietig van een salade als lunch, dus dan kies ik gewoon voor brood. Maar dan wel speltbrood. Ik vind het heerlijk ook ’s avonds rijst of pasta te eten, maar nooit meer dan een schep en bij voorkeur zilvervliesrijst of volkorenpasta. Zo kom je al een heel eind zonder jezelf voortdurend dingen te moeten ontzeggen.”

Sylvie van der Vaart: no detox
“Ik ben geen voorstander van detoxen, omdat ik niet zo geloof in dat soort kunstgrepen die je kunnen verzwakken. Ik zou er doodongelukkig van worden om verzwakt op de bank te liggen terwijl ik een groentesapje naar binnen werk. Volgens mij is het beter om het constructiever aan te pakken. Als ik mezelf opgeblazen voel en twee of drie kilo kwijt wil, drink ik veel water en skip ik tijdelijk alle koolhydraten, vet, zout en suiker. In plaats daarvan eet ik fruit, yoghurt, eieren en veel groente. Zo hoef je geen honger te lijden terwijl je wel afvalt en je fitter voelt. Ik combineer dat altijd met sporten. Als het even kan met een personal trainer, omdat dat extra motiveert en je goede tips krijgt.”

Jorinde Moll: bindweefselmassage
“Ik eet strikt vegetarisch, biologisch en organisch. Dus op zich valt er niet zo veel te ontgiften. Mijn enige zwakheid is Red Bull en cafeïne, véél cafeïne – wat wil je met twee jonge kinderen. Toch kunnen gifstoffen zich ophopen in je lichaam. Bij mij uit zich dat vooral op mijn benen, in de vorm van cellulitis. Daar heb ik de perfecte oplossing voor: bindweefselmassage, maar dan manueel – bij Bodyfix in Amsterdam. Het is wel heel pijnlijk, de eerste keer stuiterde ik echt tegen het plafond. Gelukkig wordt dat minder. En het resultaat is geweldig: doordat al je afvalstoffen goed worden afgevoerd – je moet erna een paar liter water drinken – is de cellulitis foetsie. Het moet wel onderdeel zijn van een totale formule van goed eten en veel bewegen. Als je na afloop van zo’n massage weer bij de Febo gaat zitten, heeft het natuurlijk geen zin. Ros er liever een lekkere salade met mozzarella, nootjes en avocado door.”

DELEN
Vorig artikelMaak een mooie winterkrans
Volgend artikelIk wil afvallen, maar ik weet niet meer hoe?!