Je bent hier: Home > Health > Met deze 6 tips begin jij ’s morgens sneller aan je work-out!

Met deze 6 tips begin jij ’s morgens sneller aan je work-out!

Health
Met deze 6 tips begin jij ’s morgens sneller aan je work-out!

Sporten is voor veel van ons een noodzakelijk kwaad waar we nu eenmaal niet aan ontkomen. Na een goede work-out voel je je fantastisch, maar hoe moeilijk is het toch altijd om er aan te beginnen? 

Het beste moment is volgens verschillende onderzoeken om ’s morgens te sporten, voor je aan de rest van je dag begint. Zo hou je de hele dag meer energie én verbrand je meer calorieën gedurende de dag. Dat klinkt natuurlijk fantastisch, ware het niet dat het wel heel veel wilskracht vergt om jouw toch al niet zo gemotiveerde lijfje uit bed te sleuren om op een verwerpelijk tijdstip nog een rondje of 5 door het park te gaan rennen. Je kan het al amper opbrengen om eerder op te staan om je haar te wassen, laat staan om te sporten.

Wij maakten voor jou een lijstje met 6 tips die maken dat jij in het vervolg juichend naast je bed staat om te beginnen aan je sportsessie. Nouja, soort van..

Wekker

Zorg dat je wekker één van je favoriete work-out hits is. Sport jij het liefst op de beukende bassen van Calvin Harris? Of toch liever de opzwepende pop van Meghan Trainor? Laat ‘m dan lekker hard door je kamer schallen bij het opstaan – je zal zien dat je sneller naast je bed staat, al is het alleen maar om die herrie af te zetten.

Begin gelijk met rekken

Sleep jezelf uit bed en begin met je ogen dicht nog te stretchen. Je zal zien dat je je lichaam wakker schudt en dat de motivatie vanzelf langzaam opborrelt.

stretchen

copyright: giphy

Slaap in je sportspullen

Volgens New Yorkse trainer Larysa DiDio kan slapen in je sportspullen hét verschil maken. Zij beweert dat de 10 minuten die je nodig hebt om je om te kleden vaak het moment zijn waarop veel mensen toch afhaken. Door al aangekleed te zijn, omzeil je dit probleem en kan je sneller beginnen. Dat kan wel zijn, maar slapen in een sportbeha en legging lijkt ons uiterst oncomfortabel – en warm! Maar slapen in een luchtdoorlatend, losvallend sporthemdje is misschien wel het proberen waard..

Water

Zet een glas water naast je bed en drink dit direct bij het ontwaken. Water verfrist je lichaam en geeft energie, waardoor je sneller zin in je training hebt.

Kort

De kans is groter dat je uit bed komt voor een korte work-out van 15 minuten dan voor een sessie van anderhalf uur. Bovendien hoef je dan je wekker niet zo krankzinnig vroeg te zetten. Wissel je korte work-out af met een lange in het weekend en je zit zo aan je drie keer in de week sporten. Zorg wel dat de korte sessies ook intensief zijn – een kwartiertje langzaam naar het station peddelen is dus niet voldoende.

cardio

copyright: giphy

Koffie

Zet koffie bij het ontwaken. De geur van verse koffie is vaak genoeg om je in gang te trekken en een paar slokjes voor je work-out kan je een kleine extra boost geven waardoor je nog iets steviger te keer kan gaan.

 

 

Lees ook:

Bron: Womenshealthsmag.com

Shoppen is altijd een goed idee