Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Toe aan een beter seksleven? Probeer dan eens een paar yoga oefeningen

Toe aan een beter seksleven? Probeer dan eens een paar yoga oefeningen

Toe aan een beter seksleven? Probeer dan eens een paar yoga oefeningen

Hoe kan yoga je seksleven verbeteren? Voorspel op een yogamatje lijkt misschien niet zo goed voor je libido, maar het kan ook heel sexy en helpvol zijn. Stijve spieren komen je seksleven natuurlijk niet ten goede. Dus zorg dat je lichaam lekker los is voor jullie gaan seksen.

Yoga voor je seksleven

De meeste mannen zullen niet zo enthousiast reageren als je ze vraagt om yoga te doen voordat jullie gaan vrijen. Daarom moet je ze overtuigen. Wanneer je uitlegt dat het jullie flexibiliteit verhoogt, jullie uithoudingsvermogen verbetert en het klaarkomen vertraagt, is het waarschijnlijk een ander verhaal. Grote kans dat hij zijn yogamatje al heeft uitgerold!

De hond (Adho Mukha Svanasana)

Bij deze positie ga je eerst op je knieën zitten. Strek je armen en leg je handen en voorhoofd op de grond. Kom nu langzaam omhoog en strek je benen. Je billen vormen nu het hoogste punt van je lichaam. Vraag je vriend om in deze positie te gaan staan. Pak hem bij zijn dijen en trek hem een klein stukje omhoog. In feite verlicht je zijn handen even, omdat hij daar zijn gewicht mee opvangt. Herhaal dit tien keer en draai de rollen om. Yoga vergroot je bloedcirculatie en deze pose voert het bloed rechtstreeks naar je onderbuik. Dit maakt je opgewonden en de gevoeligheid neemt toe.

Crescent lunge

Ga rechtop staan en span je buikspieren aan. Zet je rechtervoet naar voren en buig je rechterknie tot er ongeveer een hoek van 90 graden ontstaat. Breng je linkerbeen gestrekt naar achteren, je onderbeen en voet rusten op de grond. Strek je armen en breng ze boven je hoofd. Doe dit tien minuten, en wissel daarna van been. Deze oefening versterkt de bekkenbodem en zal jullie uithoudingsvermogen en plezier verdubbelen.

Lees ook
Slecht geslapen? 6 tips om de dag door te komen

Ademhaling

Werk aan je ademhaling om rustig te worden en je bewuster te worden van de dingen die je voelt. Laat hem in kleermakerspositie zitten en ga bij hem op schoot zitten. Jullie gezichten wijzen naar elkaar toe. Probeer zo bewust mogelijk te ademen en je ademhaling af te stemmen op die van je partner. Een makkelijke yoga oefening die je seksleven een boost kan geven. Pas wanneer je helemaal tot rust gekomen bent, ga je de eerste stappen ondernemen om met hem het bed in te duiken!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Beeld: GettyImages