Je bent hier: Home > Health > YES! Zo kom je van die vervelende onderkin af

YES! Zo kom je van die vervelende onderkin af

Health
YES! Zo kom je van die vervelende onderkin af

Je minst leuke lichaamsdeel? Waarschijnlijk je onderkin. Je hoeft al helemaal niet dik te zijn om er last van te hebben, maar vele vrouwen storen hun toch aan dat ‘kwabje’ onder hun kin. En net zoals je billen of je buikspieren, kun je ook dat deeltje van je lichaam trainen. Wij zetten alvast 3 oefeningen voor jullie op een rijtje!

1. Kauwgom

De eerste oefening is eigenlijk niet echt een oefening, want je loopt waarschijnlijk nu al de hele dag te kauwen. Zoniet, kun je er best zo snel mogelijk mee beginnen. Kauwgom kauwen traint namelijk je kaken en gezichtsspieren, wat ervoor zorgt dat dat kleine kwabje verdwijnt als sneeuw voor de zon.

2. Zoenen

Voor je je vriendje dicht tegen je boezem aantrekt, moeten we je teleur stellen. Het gaat namelijk niet om een echt zoenbeurt (al helpt dat vast ook wel een beetje) maar om de beweging die je met je lippen maakt als je iemand zoent. Tijdens de oefening buig je je hoofd helemaal naar achteren en kijk je naar het plafond. Tuit daarna je lippen alsof je iemand een zoen wil geven en houd dit 5 seconden vast. Herhaal deze beweging 15 keer.

3. Platysma

Vreemde naam, maar heel efficiënt. De platysma is een spier die van je kaak naar je schouder loopt. Door deze te trainen ga je ook aan dat vet onder je kin werken. Doe eerst je mond wijd open en trek je onderlip strak over je ondertanden. Daarna beweeg je je kaak van boven naar beneden. Herhaal deze beweging 15 keer. Ziet er een beetje gek uit, maar het zal je zeker helpen.

Lees ook:

Bron: Grazia

 

Shoppen is altijd een goed idee