Je bent hier: Home > Health > Wrap met kikkererwten

Wrap met kikkererwten

Health
Wrap met kikkererwten

Kikkererwten staan erom bekend dat ze veel vezels bevatten. Vezels zijn uitstekend voor je spijsverteringskanaal. Daarnaast bevatten kikkererwten weinig calorieën maar ze geven je wel snel het gevoel vol te zitten. Combineer de kikkererwten met wraps en je krijgt een heerlijke maaltijd!

Dit heb je nodig

  • 150 gram spinazie
  • blik kikkererwten (gekookt)
  • half uitje
  • 1 teen knoflook
  • halve rode peper
  • snufje zout en peper
  • 4 wraps
  • paar eetlepels Griekse yoghurt

Zo maak je het

Snipper het uitje en snijd de rode peper en knoflook fijn. Giet een scheutje olie in een pan en fruit het uitje met de knoflook en rode peper aan. Voeg vervolgens de spinazie toe en bak deze mee totdat de spinazie is ontdooid. Voeg vervolgens de kikkererwten, een snufje zout en peper toe. Warm het geheel in een paar minuten op. Verdeel 1-2 eetlepels van de Griekse yoghurt over een wrap. Verdeel hier een paar eetlepels van het spinaziemengsel overheen. Rol de wrap op en ga zo door totdat de ingrediënten op zijn.

Tip: je kunt ook hamblokjes toevoegen of feta.

sopie_150pxEet smakelijk!

Sofie

Dit recept komt van Lekker en Simpel, de blog van Sofie.

 

Shoppen is altijd een goed idee