Je bent hier: Home > Health > Work-outs voor elk lichaamstype

Work-outs voor elk lichaamstype

Health
Work-outs voor elk lichaamstype

Elk lichaamstype vraagt om andere soorten work-outs, want elk figuur heeft zo zijn eigen kenmerken. Dit zijn dé work-outs voor het zandloperfiguur, het appelfiguur, het peerfiguur en het rechthoekige figuur.

Het zandloperfiguur

Het zandloperfiguur is goed in proportie en kenmerkt zich door borsten, heupen en een smalle taille. Herken jij jezelf hierin? Dan zijn de volgende work-outs perfect:

  • Touwtje springen
  • 30 minuten op de hometrainer (in een lichte stand)
  • Snel wandelen, zonder helling
  • Dansen
  • Lange afstand zwemmen
  • En voor de wintersporters onder ons: snowboarden

Het appelfiguur

Ben je gezegend met slanke benen en heb je brede schouders? Ook dan zijn er bepaalde work-outs, speciaal voor jouw lichaamstype, goed.

  • Hoelahoepen voor 30-40 minuten
  • Squats en lunges mét gewichten (3 x 10 sets); herhaal de squats en lunges met lichtere gewichten, van ongeveer 2 kilo.
  • Touwtje springen
  • Hometrainer

Het rechthoekige figuur

Vrouwen met een rechthoekig figuur hebben een slanke en atletische bouw. Andere kenmerken zijn: (bijna) geen taille, weinig vrouwelijke vormen en smalle schouders en heupen. Dé work-outs voor het rechthoekige figuur:

  • Lange afstanden hardlopen
  • Sit ups (4 x 10 sets); bij voorkeur 4 x 20 sets, dit om de kracht in je buikspieren te verhogen.
  • Touwtje springen met een gewicht springtouw
  • Hometrainer
  • Steppen op een step-machine

Het peerfiguur

Heb je brede heupen, smalle schouders en kleine borsten? Met andere woorden: heb je een peerfiguur? Dit zijn de beste oefeningen voor jouw figuur:

  • Jumping jacks
  • Push ups (3 x 10 sets)
  • Stevig wandelen, zonder helling
Bron: Trendingpost Beeld: Pinterest

Shoppen is altijd een goed idee