Je bent hier: Home > Health > Yes, please! 4x effectieve work-outs die je vanuit je bed kunt doen

Yes, please! 4x effectieve work-outs die je vanuit je bed kunt doen

Health
Yes, please! 4x effectieve work-outs die je vanuit je bed kunt doen

Je hebt van die ochtenden waarop je wakker wordt en denkt: mwah, laat die sportschool maar zitten. Je drukt nog een paar keer op die snooze-knop, maar in die tijd kun je net zo goed een paar work-outs doen vanuit je bed.

Jep, je leest het goed. Je kunt sporten combineren met lekker in bed liggen, want er zijn heel wat effectieve oefeningen die je liggend kunt doen. Wil je weten hoe? Lees snel verder!

1. Billen, benen en heupen

Ga op je rug liggen met de knieën gebogen, leg je armen langs je lichaam met de handpalmen naar beneden en zet je hakken richting je billen. Druk nu je heupen omhoog zodat je lichaam één lijn vormt tussen je knieën en schouders. Til je rechterbeen vervolgens omhoog en knijp je billen goed samen. Zet je rechterbeen weer neer en harhaal de oefening met je linkerbeen. Wissel af per been. Easy peasy lemon squeezy!

Lees ook
Supersnel vet verbranden? Eet deze voedingsmiddelen vóór het sporten

2. Zijwaartse plank

Je buikspieren trainen vanuit bed? Yes please! Ga op je rechterzijde liggen en plaats je rechter onderarm op het bed, til je schouders van de grond. Lift vervolgens je heupen richting het plafond met je core aangespannen en voeten en schouders in één lijn. Strek je linkerarm recht omhoog naar het plafond en ga weer terug, zonder het bed aan te raken. Je buik houd je aangespannen. Herhaal de oefening 30 seconden lang en wissel dan van kant. Wankel je te veel in bed? Zorg dan voor een beetje stevigheid middels een kussen.

3. Planking ‘dolphin’

De derde effectieve work-out die je vanuit je bed kunt doen is de planking dolphin. Met deze oefening train je zowel je onderarmen, je buik en je zijwaartse buikspieren. Neem de juiste plank houding aan: onderarmen op bed en benen gestrekt. Je lichaam moet een rechte lijn vormen met je hoofd en hielen. Span je buik en billen goed aan en til je heupen vervolgens omhoog. Hou een paar seconden vol en ga weer terug naar de basispositie. Herhaal de oefening een aantal keer.

Lees ook
Supersnel vet verbranden? Eet deze voedingsmiddelen vóór het sporten

4. Buikspieren

Ga op je rug liggen met je knieën gebogen en je voeten op de grond. Lift je schouders van de grond en maak met je armen een grijpbeweging richting het plafond, alsof je iets wilt pakken. Span je buikspieren goed aan en adem door je neus in en door je mond weer uit. Houd dit 20 seconden vol en rust tussendoor 10 seconden uit. Herhaal de oefening.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Beeld: iStock

Shoppen is altijd een goed idee