Je bent hier: Home > Health > Wist-je-datjes van Eibertje: Lunch

Wist-je-datjes van Eibertje: Lunch

Health
Wist-je-datjes van Eibertje: Lunch

Flair’s voedingsdeskundige Eibertje van Halteren geeft je tips om gezonde en goede keuzes te kunnen maken voor de lunch. Wat kun je dan beter laten liggen of met mindere mate eten? Wat is gezonder en waar zitten de minste suikers in? Eibertje geeft je tips voor de lunch. 

Wist-je-datjes van Eibertje

  • Brood geen dikmaker is, maar te veel calorieën wel
  • Meergranenbrood niet beter is dan tarwebrood
  • Chocomel geen goede vervanging is voor melk. Het bevat meer suiker en minder belangrijke voedingsstoffen, zoals calcium en vitamines.
  • Fruit/zuiveldranken vaak meer suiker bevatten dan een glas frisdrank en er vaak weinig fruit in zit.
  • Je door te kiezen voor mager vleesbeleg veel kilo’s kunt besparen. Neem bijvoorbeeld kipfilet en breng het op smaak met tomaat of avocado.
  • Er in smeerleverworst veel vitamine A zit. Dat dit goed klinkt, maar te veel vitamine A kan zorgen voor afwijkingen. Je kunt het dus beter niet te vaak eten.
  • Broodsmeersels vaak als basis mayonaise hebben en daardoor vet zijn. Je daarom het beste kunt kijken of er niet te veel verzadigd vet in zit.
  • We te weinig groenten eten. Het daarom verstandig is om groenten toe te voegen aan je lunch.
  • Meeneemdrankjes vaak onrealistische voedingswaarde op hun verpakking hebben staan. Je krijgt dus vaak meer calorieën, suiker en vet binnen dan je denkt.
  • Soep een goede keuze is als lunch. Helemaal als je er eentje kiest die niet op basis van room is.
  • Het overslaan van een lunch kan zorgen voor extra snackmomenten en overgewicht.

Shoppen is altijd een goed idee