Je bent hier: Home > Health > Wist je datjes van Eibertje: Diner

Wist je datjes van Eibertje: Diner

Health
Wist je datjes van Eibertje: Diner

Vind je het soms moeilijk om gezonde keuzes te maken voor het diner? Hopelijk helpen deze tips van Eibertje je! 

Wist je datjes van Eibertje

  • Je het beste de maaltijd aan tafel kunt eten in plaats van achter de tv. Op die manier ben je bewuster van wat je eet en eet je ook minder.
  • Het een fabel is dat je na 20:00 niet meer mag eten. Aankomen heeft niks te maken met het tijdstip waarop je eet, maar wel met de hoeveelheid calorieën die je op een dag binnenkrijgt.
  • Verse groenten niet perse beter zijn dan diepvriesgroenten en groenten uit een pot.
  • Het niet verstandig is om alle koolhydraten te schrappen uit de maaltijd. 40-70% van je energie moet van koolhydraten komen. Wel is het belangrijk om niet teveel suiker te eten
  • Je om 1 dr. Oetker Big Americans Texas pizza te verbranden ongeveer 2 uur en 20 minuten moet traplopen!
  • Je als je kaas moet toevoegen in een recept je vaak veel minder hoeft te gebruiken voor een goede smaak. Je dit veel onnodige vetten en kilo’s kan schelen.
  • Mayonaise een beschermde naam is. Er een minimum aan vet in moet zitten om zo te mogen heten. Je daarom beter voor een mayo kunt kiezen met een fantasienaam, zoals halvanaise of yogonaise, omdat deze vaak veel minder vet bevatten
  • Je bij het kiezen van een soep goed moet letten op de hoeveelheid zout. In sommige gevallen al meer zout in een kop zit dan je mag hebben op een dag!
  • Kant- en klaar maaltijden soms meer moeite kosten om te bereiden dan een zelfgemaakte maaltijd. Je daarmee ook nog eens veel suiker, zout en vet kunt besparen.
  • Het goed is voor je gezondheid om vlees af en toe te laten staan. Vis een goed alternatief is.

 

Lees ook:

Wist je datjes van Eibertje: Ontbijt
Wist je datjes van Eibertje: Lunch
– Weet jij wat je eet? Doe de test!

Shoppen is altijd een goed idee