Je bent hier: Home > Health > Week 6: Regie op je eetgedrag smaakt het allerlekkerst

Week 6: Regie op je eetgedrag smaakt het allerlekkerst

Health
Week 6: Regie op je eetgedrag smaakt het allerlekkerst

De laatste week van deze Challenge gaat alweer in. Ik hoop van harte dat jullie er veel aan gehad hebben. Aan de opdrachten, de video’s, de recepten, de tips en natuurlijk de positieve steun van elkaar!

Regie op je eetgedrag

De laatste opdracht van deze challenge is om eens stil te staan bij de veranderingen die je de afgelopen weken hebt doorgevoerd:

  • Wat doe je anders qua eten & gewicht
  • Waar ben je trots op?

Vier je successen!

Maak een lijst met 20 successen van de afgelopen weken: groot of klein dat maakt niet uit. Natuurlijk heb je ook tegenslagen of moeilijke momenten gehad, en dat zal zo blijven. Maar vanaf nu probeer je te focussen op het positieve. Je kijkt voortaan naar wat je wel bereikt hebt; en naar je lange termijndoel.

Onthoud: een succes is meer dan alleen resultaat op de weegschaal het is ook:

  • Actie: Toch nee zeggen na twijfel of regie herpakken na een tegenslag
  • Inzicht: Aha; ik eet dan omdat ik moe ben…
  • Een fout (h)erkennen: ervan leren en loslaten
  • Begrip/acceptatie: ik eet soms te veel, zolang het een incident is, prima.

Zomerproof zijn deze zomer … en alle zomers hierna!

Afvallen en dan voor altijd slank blijven door de regie op je eetgedrag te pakken is niet iets wat je zo maar eventjes doet. Het is een proces; een mindshift een verandering in Gedrag, Gedachten en (omgang met) Gevoelens. Verandering kost nu eenmaal tijd. Gun jezelf die tijd. Dan pak jij altijd opnieuw de regie en bereik jij stap voor stap je ideaalbeeld. Ik zie je straks relaxed in bikini op het strand. Deze zomer en alle zomers hierna!!

Shoppen is altijd een goed idee