Je bent hier: Home > Health > Week 5: You can’t have a rainbow without a little rain

Week 5: You can’t have a rainbow without a little rain

Health
Week 5: You can’t have a rainbow without a little rain

Ik denk wel eens dat mijn grootste verandering/doorbraak is: dat ik nu altijd opsta na een tegenslag; na een keer te veel eten, niet kunnen stoppen met snaaien, een kilo meer wegen, etc. Op zich had ik altijd wel doorzettingsvermogen: op m’n werk haalde ik m’n deadlines en kon ik bergen verzetten. Alleen als het om lekkers, eten en afvallen ging, zag ik dat niet. Dan was alles anders: mijn gewicht was mijn zwakke punt.

Mieke’s tip voor deze week

Bekijk afvallen daarom eens van een andere kant. Bekijk het eens als je werk. Of als je huis opruimen. Ook dat doe je iedere dag. Niet omdat je er altijd zin in hebt, maar omdat het je wat oplevert. Zo is het ook met afvallen. Het is niet altijd makkelijk, en het gaat zeker niet altijd vanzelf. Maar het levert je zoveel op: regie, energie, blijheid, trots, lekker eten en een tevreden gevoel over jezelf en natuurlijk dat bikini-lijf!

Als je leert omgaan met tegenslagen. Als je op moeilijke momenten toch denkt in mogelijkheden en keuzes maakt. Dan beheers jij op een gegeven moment de vaardigheid om de regie op je eetgedrag altijd terug te pakken. En niet meer te laat. Dat doen slanke mensen: die grijpen ook in na een kilo of maximaal twee meer wegen. En dat gedrag kopiëren maakt dat jij je gewichtsdoelen bereikt en slank blijft!

Opdrachten

  1. Bereid je voor op een tegenslag. Hoe ga jij daar mee om. Wat ga je denken en doen? Hoe zorg je ervoor weer richting doel te gaan? Deel je plan in de groep!
  2. Vul het bikini-overzicht in uit het boek. Het geeft je inzicht en helpt je te focussen op de grote lijn: Ook met een aantal slechtere dagen, val je gewoon af als je doorzet!