Je bent hier: Home > Health > Week 4: Me-time

Week 4: Me-time

Health
Week 4: Me-time

Na de strenge week 3, is deze week het doel om jezelf eens te verwennen. Deze week draait om jou. Afvallen is kiezen voor jezelf. Kiezen voor je lange termijn doel, voor het goede gevoel van regie hebben & genieten van lekker eten en je keuzes. Dat betekent ook grenzen stellen.

HEADERme-time

Jezelf verwennen door jezelf een week lang prioriteit te maken is voor sommige mensen bijna tegenstrijdig. Ja maar, ik kan toch niet de ene avond met een vriendin afspreken, de andere avond gaan sporten en de avond daarna een massage nemen. Ik moet nog werken en dat kan ik m’n man niet aandoen…. Hoor ik dan. Jawel. Deze week kun je dat wel!

Deze week zeg jij ‘nee’ tegen alle dingen die ook volgende week wel kunnen. Je vraagt hulp, vertelt je partner dat je een weekje iets minder beschikbaar bent, zegt tegen je baas dat je niet kunt overwerken, regelt een extra oppas, etc.

Je verdient het na 4 weken doorzetten om jezelf eens echt te verwennen. Niet door te overeten; dat helpt je alleen maar verder van je doel. Maar door echt aandacht te besteden aan: Tijd voor jezelf, dingen waar je energie van krijgt, contact met anderen, bewegen, persoonlijke verzorging. Kortom aandacht aan de grote vijf tegen eetdrang.

 

De opdrachten:

1. Maak een grote vijf tegen eetdrang plan. Wat doe jij deze week aan:

a. Bewegen

b. Tijd voor jezelf

c. Dingen waar je energie van krijgt

d. Contact met anderen

e. Persoonlijke verzorging

 

2. Plan alles in je agenda en regel (als dat nodig is) oppas, je partner, een vriendin etc.

 

Wedden dat je deze week minder neiging hebt tot overeten.

Geniet ervan!

Mieke

 

>> Elke week automatisch Mieke’s opdracht in je mailbox ontvangen? Meld je aan!

Shoppen is altijd een goed idee