Je bent hier: Home > Health > Week 5: In charge

Week 5: In charge

Health
Week 5: In charge

Deze week stop je met negatief denken, met dieetdenken (alles is verpest, ik kan het niet, wat is dit afzien). En denk je positief: ik kan doorzetten op andere gebieden, dus ook op eetgebied. Ik doe het. Ik sta op na een tegenslag, ik bereik m’n doel!

HEADER-2-REALITY

Behoud je doorzettingsvermogen

Ik denk wel eens dat mijn grootste verandering/doorbraak is: dat ik nu altijd opsta na een tegenslag; na een keer te veel eten, niet kunnen stoppen met snaaien, een kilo meer wegen, etc. Op zich had ik altijd wel doorzettingsvermogen: op m’n werk haalde ik m’n deadlines en kon ik bergen verzetten. Alleen als het om lekkers, eten en afvallen ging, zag ik dat niet. Dan was alles anders: mijn gewicht was mijn zwakke punt.

 

Mieke’s tip voor deze week

Bekijk afvallen eens van een andere kant. Bekijk het eens als je werk. Of als je huis opruimen. Ook dat doe je iedere dag. Niet omdat je er altijd zin in hebt, maar omdat het je wat oplevert. Zo is het ook met afvallen. Het is niet altijd makkelijk, en het gaat zeker niet vanzelf. Maar het levert je zoveel op: regie, energie, blijheid, trots, lekker eten en een tevreden gevoel over jezelf en natuurlijk dat bikini-lijf!

 

Opdrachten

  1. Bereid je voor op een tegenslag. Hoe ga jij daar deze week mee om. Wat ga je denken en doen? Hoe zorg je ervoor weer richting doel te gaan? Deel je plan in de groep!
  2. Vul het bikini-overzicht in uit het boek. Het geeft je inzicht en helpt je te focussen op de grote lijn: Ook met een aantal slechtere dagen, val je gewoon af als je doorzet!

 

Afvallen vergt twee dingen: mildheid en daadkracht! Zoek die allebei in jezelf, dan zet je door en word jij slank(er).

Succes!

 

Mieke Kosters

 

Shoppen is altijd een goed idee