Je bent hier: Home > Health > Week 2: Food-to-love

Week 2: Food-to-love

Health
Week 2: Food-to-love

‘Ik eet niet meer al het lekkers, wel het allerlekkerst’

 

Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie al drie ‘dikke’ gewoontes doorbroken? Houd je focus op deze drie gewoontes, maak je doelen niet te groot. Dan maak je echt een verschil deze acht weken, een verschil voor altijd!

Ik zie al heel veel inspirerende reacties en ervaringen voorbij komen! Super. Natuurlijk kun je niet alles lezen in zo’n grote groep, dat hoeft ook niet. De facebookgroep is er als je even inspiratie nodig hebt of juist als je anderen wilt inspireren omdat je heel goed gaat of een enorme eyeopener hebt gehad! En natuurlijk vind je er al onze input.

header---Week-2-Food-TO-Lov

 

Deze week gaat het over eten: Food-to-love

 

Ik zag al heel veel leuke, makkelijke, gezonde en vooral lekkere recepten voorbij komen. Deze week mogen dat er nog veel meer worden want deze challenge draait om afvallen met lekker eten.

Ik zeg altijd: als je dan toch minder gaat eten, zorg dan dat het tenminste dingen zijn waar je echt van houdt. Alleen een eetpatroon met eten dat je echt lekker vindt is houdbaar; deze acht weken en daarna!

En onthoud: Dit is geen dieet; er staat niets op de verboden middelenlijst. Jij past je huidige eetpatroon aan, zodat je minder eet en afvalt met het eten van jouw keuze. Alles mag! Jij bent de baas. Slanke mensen eten ook niet de hele dag worteltjes.

 

>> Elke week automatische Mieke’s opdracht in je mailbox ontvangen? Meld je aan!

De opdrachten:

 

1.  Jij eet alleen nog achten, negens en tienen. Je geeft vanaf nu je happen een cijfer. Daalt ie onder de 8? Wegleggen die hap. Zonde! Waarom zou je iets eten waar je niet (meer) van geniet. Je stopt met achteloos proppen, maar eet bewust: Niet meer al het lekkers, wel het allerlekkerst. Daarmee word jij slank!

 

2. Houd een Food to love dagboek bij

Houd deze week een eetdagboek bij! Dat kan heel makkelijk in de eetmeter van het voedingscentrum, in een app (fatsecret of myfitnesspal) Noteer alles wat je eet; ja ook dat ene snoepje of de restjes van de kinderen. Bijhouden wat je eet werkt altijd: je wordt direct bewust van je eet, krijgt inzicht in kcal, maakt direct bewustere keuzes.  En je ziet waar je eenvoudige aanpassingen in je eetpatroon kunt doorvoeren; de Quickwins. Kleine veranderingen met een groot effect. Mij heeft het bijvoorbeeld heel erg geholpen om geen vruchtensappen uit pak of frisdrank meer te drinken: ik mis het niet en het scheelt heel veel kcal  (in mijn boek de bikini challenge vind je 10 Quickwins van ervaren dunnerds).

 

3. Maak een ideaal menu voor deze week.

Bedenk eens waar je echt van houdt en zorg dat dat deze week in je menu zit. Niet alles vandaag, verdeelt over de week. Zodat de dingen waar jij van houdt passen in het aantal kcal waarmee jij wilt afvallen. Dat is afvallen met lekker eten, op je eigen manier!

 

Geniet van lekker eten en je keuzes!

Slanke groet,

 

Mieke Kosters

 

Ps. Veel mensen vragen of ze m’n boeken nodig hebben voor de Challenge. Dat raad ik wel aan. Zeker De Bikini Challenge geeft je een extra dosis motivatie, inzichten, tips en handigheidjes om deze Challenge succesvol te doorlopen. Je kunt daarin alles wat we hier plaatsen (en meer) uitgebreider en rustig nalezen.
Mijn eerste boek Het geheim van slanke mensen is de basis van de methode. Mijn tweede boek: Ik ken mezelf en ben slank is een verdieping, met meer inzichten in de psychologie achter je eetgedrag.

>> Wil je het boek ‘De Bikini Challenge’ bestellen? Klik dan hier!

>> Wil je het boek ‘Het geheim van slanke mensen’ bestellen? Klik dan hier!

>> Wil je het boek ‘Ik ken mezelf en ben slank’ bestellen? Klik dan hier!

Shoppen is altijd een goed idee