Je bent hier: Home > Health > Waarom je soms lekker een pizza moet eten!

Waarom je soms lekker een pizza moet eten!

Health
Waarom je soms lekker een pizza moet eten!

Een pizza is niet heel gezond, maar zo af en toe mag het best! Tips om je pizza een tikkie gezonder te maken, maar even lekker!

Basilicum

Of je nu zelf een pizza maakt of eentje bestelt, gooi er als topping een bosje verse basilicum op. Smullen! Zo krijg je ’groen’ binnen en het is lekker met tomaat en mozzarella. Basilicum helpt de spijsvertering en versterkt het immuunsysteem.

Rucola

Rucola moet vaker op ons boodschappenlijstje, want het zit boordevol vitamine K dat helpt bij gezonde botvorming en overigens ook wordt ingezet bij alzheimer. Het helpt neuronen in de hersenen te herstellen.

Pizza zonder gluten

Pizza zonder gluten maak je met een deeg van kikkererwten. Je pizza bevat zo meer proteïnen in plaats van koolhydraten. Het deeg maak je met 125 gram kikkererwten, meel, een snufje zout en peper, twee eetlepels olijfolie en wat knoflook. Meng alle ingrediënten in een grote kom en bak het mengsel vervolgens in de pan alsof je een pannenkoek maakt. Je bakt het zo’n vier minuten per kant, zorg dat het deeg niet te bruin wordt. Dan mag het deeg in de oven met alle pizzatoppings erop! Bak de pizza ongeveer tien minuten op 180 graden.

Bon appétit!

 

Lees en bekijk ook

 

Bron

Shoppen is altijd een goed idee