Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Simpele trucs om niet te zwichten

Simpele trucs om niet te zwichten

Health
Simpele trucs om niet te zwichten

Je probeert gezond te eten en dat gaat je best goed af. Tot je een koekje krijgt aangeboden bij de thee of er tapashapjes voorbijkomen op een verjaardag. Grrr… Hoe kun je deze verleidingen weerstaan?

Verleidingen weerstaan

Wil je weten hoe je je gedachten kunt verzetten, wat je kan helpen om op het gezonde pad te blijven en niet meer te denken aan die reep chocolade? Een paar simpele maar doeltreffende trucjes op een rij:

‘Zonder koekje, alstublieft’

Je kent het wel: je hebt afgesproken met een vriendin en je bestelt een kopje thee, geserveerd met een koekje op het schoteltje. Dapper laat je eerst het koekje links liggen, maar dan – op een zwak moment – zwicht je toch en eet je ‘m op. Niets mis mee! Maar wie streng voor zichzelf is, heeft er vervolgens de hele dag spijt van. Niet leuk… Vraag daarom, wanneer je iets te drinken bestelt, of ze er géén koekje bij willen doen.

Scannen = weten

Het is heel ongezellig om steeds je telefoon erbij te pakken, maar dit trucje helpt wel. Wanneer je in de supermarkt toch door het gangpad gevuld met chips en snoepgoed moet, om bij de eieren te komen, en je kunt de verleidingen niet weerstaan: pak je telefoon erbij. Open de app MyFitnessPal en scan de barcode van een product. Wat zit er nu eigenlijk in een Oreo-koekje? Zijn die mueslirepen wel zo gezond? En kan ik beter voor Snack a Jacks gaan of voor een andere snack? Misschien denk je dat iets gezond is, maar valt het vies tegen. Meten = weten! Deze app helpt je daarvan bewust te worden

Zo wil ik worden

Plak een foto van je droomlijf op je koelkast, of sla hem op in je telefoon, bekijk een besloten bord op Pinterest gevuld met fitspo (fitnessinspiratie), scrol door Instagram… Soms kun je wel wat inspiratie gebruiken om gezonder te leven of extra kilootjes kwijt te raken. Bekijk de transformaties van anderen of lees hun verhaal, voor als je even niet meer weet waarom je ook alweer wilde lijnen.

Weg hongergevoel, voor éven

Krijg je lekkere trek, maar moet je nog zeker een uurtje wachten voor je kunt beginnen met het klaarmaken van het avondeten? Drink een glas water. Dit geeft een gevuld gevoel voor eventjes en helpt bovendien afstoffen beter af te voeren.

Heb jij ook een tip, deel deze met ons!

Lees ook:

Shoppen is altijd een goed idee