Je bent hier: Home > Health > Deze vegetarische voedingsmiddelen bevatten meer proteïnen dan vlees

Deze vegetarische voedingsmiddelen bevatten meer proteïnen dan vlees

Health
Deze vegetarische voedingsmiddelen bevatten meer proteïnen dan vlees

De vegetariërs en veganisten onder ons zijn de verschrikte reactie op hun levensstijl inmiddels misschien wel gewend. ‘Geen vlees? Maar hoe kom je dan aan voldoende voedingsmiddelen? Eet je wel genoeg proteïnen?’

Vast goed bedoeld, maar reuze irritant. Speciaal daarom nog één keer een lijstje met vegetarische voedingsmiddelen die niet alleen meer proteïnen/eiwitten bevatten dan vlees, maar daarnaast ook nog supergezond zijn. Goed om te weten voor jarenlange vegetariërs, maar ook voor verstokte carnivoren die eens iets anders willen proberen.

We geven het aantal proteïnen per 100 gram

Sojaboontjes: 36 g vs gehakt 26 g

Sojabonen zitten niet alleen tjokvol met eiwitten, maar ook met allerlei vitaminen en mineralen. Ze zorgen bovendien voor een soepele spijsvertering en vormen bijna een derde van je totale ijzerbehoefte.

Pompoenpitten: 19 g vs varkensworstje: 12 g

Pompoenpitten zijn natuurlijke gezondheidsbommetjes. Ze bevatten veel zink en magnesium voor respectievelijk een gezond imuunsysteem en sterke botten. Probeer eens spinazierisotto met pompoenpitten: goedkoop, lekker en dus ook heel voedzaam.

Kikkererwten: 19 g vs kabeljauw 18 g

Scheelt niet veel, dat geven we eerlijk toe, maar kikkererwten hebben ook nog andere voordelen. Zo dragen ze bij aan een gezond cholesterolgehalte en een betere spijsvertering.

Pindakaas: 25 g vs kippendijen: 24 g

Tuurlijk moet je geen hele potten vol pindakaas naar binnen lepelen, zeker niet als vervanging voor een maaltijd, maar het is wel goed om in je achterhoofd te houden. Pindakaas zit vol met gezonde vetten en eitwitten, dus een goed belegde boterham als lunch is een fijn vegetarisch alternatief voor je gebruikelijke broodje salami.

 

Lees ook eens:

Bron: Elle UK

Shoppen is altijd een goed idee