Je bent hier: Home > Health > Tips voor een slanke Kerst

Tips voor een slanke Kerst

Health
Tips voor een slanke Kerst

Ben je net zo goed bezig, komen die feestdagen de hoek om… Kom met behulp van deze tips slank de Kerst door!

Denk eens aan mager
Als je je gewicht op peil wilt houden, kan het helpen om magere producten te kiezen. Magere spekblokjes of magere rookworst bevatten minder calorieën dan de normale varianten. Dat geldt ook voor de magere kaassoorten zoals 30+ of hüttenkäse. Dat magere producten minder calorieën bevatten betekent overigens niet dat je ze ook onbeperkt kunt eten.

Wat kies jij?

Wil jij gezond uit eten? Gerechten met witte vis bevatten over het algemeen minder calorieën dan gerechten met rood vlees. Witte sauzen (met room) zijn vaak calorierijker dan rode sauzen, en gebonden soepen bevatten meer calorieën dan heldere. Of deel je toetje.

Op tijd stoppen

Voel je je verzadigd? Schaam je niet als je iets laat liggen op je bord. Je vervelend voelen omdat je te veel hebt gegeten, kan een domper zijn op de feestvreugde.

Eet drie keer per dag

Probeer ook tijdens de feestdagen het ritme van drie maaltijden per dag aan te houden: ontbijt, lunch en avondmaaltijd. Maaltijden overslaan omdat je een grote maaltijd verwacht is niet slim. Dat kan ervoor zorgen dat je tussen de maaltijden door eerder naar snacks of zoetigheden grijpt.

Blijf bewegen
Tijdens de feestdagen ga je misschien niet naar de sportschool en fiets je niet naar je werk, maar er zijn genoeg andere manieren om actief bezig te zijn. Een mooie winterwandeling of een fiets- of schaatstocht bijvoorbeeld.

Bron: Voedingscentrum
Rianne Wijnhoven

Shoppen is altijd een goed idee