Je bent hier: Home > Health > Tips voor vetverbranding

Tips voor vetverbranding

Health
Tips voor vetverbranding

Die overtollige kilo’s verdwijnen niet vanzelf, maar met een beetje hulp moet het wel lukken. En denk dan niet alleen aan sporten. Ook een gezond voedingspatroon, weinig stress en voldoende slaap doen wonderen.

Ontbijten

Probeer elke ochtend te ontbijten, want je lichaam heeft voedingsstoffen nodig. Bovendien zul je merken dat je gedurende de dag minder behoefte hebt aan iets lekkers als je een goed ontbijtje achter de kiezen hebt.

Koolhydraten

Er wordt veel geroepen over koolhydraten, maar deze rigoureus schrappen uit je eetpatroon is echt niet nodig. Koolhydraten geven je namelijk energie, waardoor je goed kunt functioneren. Wanneer je nooit koolhydraten eet, kan dat ervoor zorgen dat je schildklier langzamer gaat werken, wat de vetverbranding niet ten goede komt.

Vitamine D

Geef je lichaam – vooral tijdens de donkere winterdagen – een boost door extra vitamine D tot je te nemen. Omdat de dagen kort zijn en we weinig zonlicht zien, komen we ’s winters vaak vitamine D tekort. Vitamine D helpt om je goed te voelen, vermindert depressies en het versterkt je immuunsysteem.

Slapen

Zorg voor voldoende nachtrust. Slapen zorgt ervoor dat je de prikkels van overdag verwerkt en bevordert de groei en het herstel van weefsels en cellen. En slaap helpt om vet te verbranden. Een te korte nachtrust zorgt voor meer stresshormonen, die vet opbouwen in plaats van verbranden.

Kokosolie

Kook vaker met kokosolie. Kokosolie helpt de schildklierwerking te verhogen, waardoor je stofwisseling met zo’n 12% stijgt.

Eten

Natuurlijk kun je kleinere porties eten, of zeven keer per dag een hapje eten. Doe waar jij je het fijnst bij voelt, maar er is één belangrijke regel: sla nooit een maaltijd over.

Drinken

Drink voldoende water op een dag. Blijf gehydrateerd, want als je te weinig drinkt, krijg je ook sneller trek.

Cardio vs. kracht

Probeer naast cardio ook de gewichtjes uit in het krachthonk van de sportschool eens uit. Als je aan krachttraining doet, vergroot je namelijk de spiermassa en dus de vetverbranding. Nadat je met gewichten in de weer bent geweest, heeft je lichaam 48 uur nodig om te herstellen. Dit wordt ook wel na-verbranding genoemd.

Shoppen is altijd een goed idee