Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Pas op! Door deze TikToks kun je een rugblessure oplopen

Pas op! Door deze TikToks kun je een rugblessure oplopen

Pas op! Door deze TikToks kun je een rugblessure oplopen

Het is soms zó verleidelijk: TikTok-trends. Als je jezelf niet in de gekste houdingen wringt om een trend na te bootsen, zijn het je vrienden of zelfs kinderen wel. Maar pas wel op, sommige trends zijn namelijk niet zonder risico’s. Een rugblessure ligt op de loer…

Danstrend 

Er gaat namelijk een bepaalde danstrend viral op TikTok die voor een flinke rugblessure aan je onderrug kan zorgen. Oei, dat is niet de bedoeling. Personal trainer Carlos Lens legt uit waarom je deze trends beter aan professionals over kunt laten. “Ze zien een fitboy of fitgirl een hele zware oefening doen en denken ze dat ze het ook kunnen. Bij dit soort challenges of work-outs heb je totaal geen goede begeleiding en worden belangrijke dingen niet besproken.”

Het gaat om onderstaande video

@janny14906

As long as you enjoy the skinny come together.##exercise ##fitues ##abdominales ##abs ##gym ##fit##workout##ejercicio ##core ##ejerciciosencasa

♬ 原聲 – user1468626853971

Werking

De beweging zou in een mum van tijd zorgen voor een sixpack. Maar niets is minder waar. Carlos: “Wat ze claimen is niet waar. Op deze manier ga je echt geen vet verbranden. Zo plaatselijk gaat dat helemaal niet.”

Lees ook:

TikTok hack: zó ben je snel van de irritatie van een zonverbrande huid af

Rugblessure voorkomen

Heb je je nou toch gewaand in die TikTok-trends, of heb je gewoon rugpijn door een slechte houding? Met deze oefeningen heb je supersnel minder last.

  • Cat Cow pose: Voor deze oefening zit je op handen en knieën. Adem in en maak je rug zo recht mogelijk. Door deze houding even vast te houden rek je je torso. Adem uit en maak nu je rug zo bol mogelijk. Ook dit moet je een tijdje vast houden, zo rek je namelijk je ruggengraat.
  • Zittende draai: Adem in en steek beide armen in de lucht terwijl je op een stoel zit. Breng wanneer je uitademt een arm naar de tegenovergestelde knie toe. De andere arm reik je naar achteren. Herhaal dit voor de andere kant.
  • Halve kleermaker: Zit recht op en maak je rug zo lang en recht mogelijk. Leg nu je enkel op de tegenovergestelde knie en duw met je handen zacht op de knie en enkel. Doe precies hetzelfde met je andere been. 

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Bedrock, RTLnieuws | Pexels

Shoppen is altijd een goed idee