Je bent hier: Home > Health > Te veel gegeten? Dit helpt!

Te veel gegeten? Dit helpt!

Health
Te veel gegeten? Dit helpt!

Met de feestdagen in aantocht, kunnen we ons voorbereiden op uitgebreide aperitiefsessies en copieuze maaltijden. Al dat lekkers is moeilijk te weerstaan, dus eten we meer dan eens veel te veel. Pff.. Niks zo onaangenaam als zo’n opgezette buik en vol gevoel. Gelukkig kan je er iets aan doen.

1 Water

Hoewel je misschien het gevoel hebt dat er écht niks meer bij kan, is het toch verstandig nog een paar glazen water te drinken. Niet in grote slokken, maar gewoon voorzichtig nippen (zoals je ook met de wijn had moeten doen). Water helpt bij het verteren en zal dus voor een beetje verlichting zorgen.

2 Wandelen

Op de bank hangen en uitbuiken is aanlokkelijk, maar absoluut niet bevorderlijk voor het bestrijden van het volle gevoel. Een kleine wandeling met de hond/drukke neefje zal je echt goed doen – beloofd!

3 Ontbijt

Veel mensen kiezen er na een zware maaltijd voor om niet te ontbijten, “omdat ze gister al zo veel hebben gegeten”, maar dat is een slecht plan. Een goed ontbijt zorgt dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft én dat je lichaam weer aan het werk gaat (lees: dat je eindelijk naar de wc kan). Kies voor een ontbijt met veel proteïnen , zoals eieren of yoghurt met fruit. Ook altijd goed: (verse) bladgroente, bijvoorbeeld spinazie.

4 Gember- of pepermuntthee

Drink de hele dag door kopjes thee, deze twee specifieke smaken helpen je nog rommelende maag wat te kalmeren.

Shoppen is altijd een goed idee