Je bent hier: Home > Health > Bij dit tankstation staat service centraal

Bij dit tankstation staat service centraal

Health
Bij dit tankstation staat service centraal

Werken op een tankstation; niet de meest ideale baan zou je denken. Mis! Eind 2015 begon Shanna Goossens (24) aan haar eerste werkdag als servicemedewerkster bij Shell en ze had het meteen naar haar zin. Ze leerde op de Shell Academy al snel de gouden regel: service is everything

Shanna: “Ik dacht dat Shell vooral een heel groot bedrijf was, waar de werknemers een nummer zijn”, vertelt ze, “maar eigenlijk voelt het gewoon als een gezellig familiebedrijf, waarin mensen centraal staan. Zeker bij mijn werk in het tankstation waar je de hele dag met gasten in de weer bent.” Shanna stelt elke dag alles in het werk om haar gasten met een tevreden gevoel weer op weg te sturen. “Ik wil graag dat mensen die ik help de service krijgen die ze mogen verwachten. En dan ga ik het liefst nog een stapje verder om het verschil te maken tussen goede en uitstekende service.”

Gastvrijheidstraining

In het kader van optimale dienstverlening bieden, heeft Shanna onlangs de gastvrijheidstraining van de Shell Academy doorlopen; een opleidingsprogramma waarin servicegerichtheid centraal staat. Daar leerde ze onder meer hoe ze haar gasten keer op keer de beste service kan bieden. “Wat ik heel fijn vond aan de Shell Academy, is dat je de theorie die je leert direct in de praktijk kan brengen in rollenspellen. Zoals bijvoorbeeld hoe je moet omgaan met gasten die niet helemaal tevreden zijn. Dan realiseer je je dat mensen soms gewoon een rotdag hebben. Als je dan die dag weer leuk voor iemand weet te maken, is je eigen dag ook meteen goed.”

 Enge wasbeurt

“Soms loop je ook tegen situaties aan, die je zelf misschien helemaal niet als problematisch zou beschouwen. Zo hebben we op het station een wasstraat, waarin je tijdens de wasbeurt in je auto moet blijven zitten. Op een dag kwam er een oudere mevrouw naar me toe, die me vertelde dat ze zo’n geautomatiseerde wasstraat eng vond. Het was op dat moment net even rustig, dus ben ik naast haar in de auto gaan zitten. Zo zijn we samen door de wasstraat gegaan. Nu is die mevrouw vaste gast bij ons. Als ik later oud ben en ik durf niet zo goed door zo’n grote wasstraat, zou ik het heel fijn vinden als ik ook zo geholpen word.”

Shoppen is altijd een goed idee